سنندج/

افزایش سقف واردات کالا از سوی مرزنشینان در کردستان

هیات وزیران در جدیدترین نشست خود در راستای ارتقای سطح معیشت خانوارهای ساکن در مناطق مرزی کشور اقدام به تصویب مصوبه ای در جهت افزایش سقف واردات کالا از سوی مرزنشینان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، حسن زاده گفت: بر اساس این مصوبه، سرپرستان خانوارهای ساکن در روستاهای مرزی استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان می توانند با استفاده از کارت مبادلات مرزی در هرماه، یک بار تا سقف 20 میلیون ریال اقدام به ورود کالا از مرزها و بازارچه های رسمی کنند.
دولت در این مصوبه خود، معافیت مالیاتی را برای واردات کالا از سوی مرزنشینان اعمال کرده است به طوری که برای واردات کالاهای خوراکی (ارزاق عمومی) 100 درصد و برای سایر کالاها 50 درصد پس از انجام تشریفات گمرکی و قانونی معافیت مالیاتی در نظر گرفته است.
حسن زاده، خواستار ساماندهی و احیای مجدد تعاونی های مرزنشین شد و افزود: با هدف تقویت معیشت مرزنشینان، امتیازات خاصی به این تعاونی ها اختصاص یافته است که باید اهالی این مناطق از مزایای این امتیازات بهره مند شوند.
وی هدف دولت از ساماندهی و اعطای امتیاز به تعاونی های مرزنشین را کمک به روستاییان ساکن در مناطق مرزی اعلام کردوافزود: دولت به این منظور معافیت مالیاتی 100 درصدی برای ورود مواد خوراکی و 50 درصدی برای سایر کالا در نظر گرفته که کمک بسیار خوبی در جهت تقویت اقتصاد معیشتی خانوارهای روستایی مرزنشین استان است./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.