گیاهان دارویی موثر در کاهش دیسمنوره

گیاهان دارویی از قبیل بابونه ، آویشن شیرازی و زنجبیل تاثیر بسزایی در کاهش دیسمنوره داشته است، و بخاطر نداشتن عوارض جانبی می توان جهت درمان دیسمنوره استفاده کرد.

زهرا صفری پور، کارشناس مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: قائدگی دردناک یا دیسمنوره یکی از شایع ترین اختلالات در زنان است. بین 60 تا 93  درصد زنان به آن مبتلا هستند.

وی تصریح کرد: در دیسمنوره اولیه با اینکه مشکل خاصی وجود ندارد ولی با درد ناحیه پایین شکم که به ران ها تیر میکشد مشخص میشود و این درد چند ساعت قبل یا همزمان باشروع خونریزی قائدگی آغاز می شود و حداکثر 2 تا 3 روز به طول می انجامد.جهت درمان از داروهای مسکن و گیاهان دارویی و ماساژدرمانی استفاده می شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: گیاهان دارویی از قبیل بابونه ، آویشن شیرازی و زنجبیل تاثیر بسزایی در کاهش دیسمنوره داشته است، و بخاطر نداشتن عوارض جانبی می توان جهت درمان دیسمنوره استفاده شوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
سلام
میشه بگین راهکاری هست که دیگه پریود نشد؟ مثلا یه کاری بشه که دیواره رحم دیگه رشد نکنه ولی هورمون‌ها سرجاشون باشن؟ میشه رحم و درآورد؟ عمل سخت یا خطرناکیه؟ خسته شدم بخدا
من که اصلا نمی خوام بچه دار بشم
پس چرا این همه دردو تحمل کنم
چرا هرماه سه روز فلج بشم
چرا آخه...
لطفا راهکار بدین ۱۷ سالمه
آخرین اخبار