افشاي جزئيات بيشتري از مرگ بن لادن ؛‌

خودکشي رهبر القاعده پيش از حمله به مخفيگاهش

يکي از اعضاي تيم ويژه‌ حمله به مخفيگاه اسامه بن‌لادن در کتابي که هنوز منتشر نشده مي گويد رهبر سازمان القاعده اندکي پيش از ورود اين تيم به اتاقش خودکشي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الجزيره ؛ برخي اطلاعات که به تدريج درباره چگونگي کشته شدن اسامه بن لادن  رئيس سازمان مجرم ومشهور القاعده، منتشر مي شود حاکي از نشانه ها و يا به عبارت بهتر، سناريوهايي است که نشان مي دهد تيم ويژه آمريکايي،  بن لادن را نکشته است بلکه به احتمال زياد از ترس اينکه دستگير شود، خودش را کشته است (خودکشي کرده است) . 

نويسنده مقاله افزود: رسانه هاي آمريکايي اعلام کردند مارک اوون، که اسم مستعار نويسنده كتاب «روز دشوار» واز اعضاي تيم ويژه حمله به مخفيگاه اسامه بن‌ لادن بوده است در اين کتاب که هنوز منتشر نشده است ، مي گويد هنگاميکه تيم عمليات ويژه وارد اتاق بن لادن شدند، رهبر سازمان القاعده مرده بود .

اين نويسنده که هويت واقعي اش مات بيسونت، اعلام شده گفت : هنگاميکه اين تيم در حال بالا رفتن از پله هاي مخفيگاه اين تروريست بود صداي گلوله هايي را شنيدند و پس از اينکه وارد منزل يا همان مخفيگاه شدند شاهد زني بودند که بر بالاي بدني که همچنان متشنج و گرم بود ،گريه مي کند و معلوم بود که گلوله به مغز اين تروريست اصابت کرده است . اين کتاب که با وجود عدم انتشار به برخي از خبرنگاران اجازه داده شده آن را مطاله کنند، مي گويد: يکي از همراهان وي گلوله اي به سينه اسامه بن لادن شليک کرد بدون اينکه از خود دفاعي کند سپس اين تيم ويژه، مرگ وي را تاييد کردند ومطمئن شدند که وي علايم حياتي ندارد. 

اين مقاله در ادامه نوشت : اما روايت اين کتاب با آنچه که مسئولان آمريکايي رسما اعلام کرده اند متفاوت است به طوريکه سرهنگ  تيم نايا سخنگوي تيم ويژه اين عمليات تصريح کرد: مولف کتاب آنچه را که براي نظاميان نوشته بود ارائه نکرد و ممکن است وي در صورتي که کتابش حاوي اطلاعات محرمانه درباره جزئيات عمليات مرگ بن لادن باشد، مورد تعقيب و مجازات قرار گيرد.
نويسنده مقاله ادامه داد: اين در حالي است که مسئولان ارشد دستگاه اطلاعاتي آمريکا (CIA) بيش از يک سال است که با همتايان پاکستاني خود مشغول مطالعه و تحليل بيش از سيزده هزار و هفتصد سندي هستند که از مخفيگاه بن لادن به دست آمده است، بنابراين اين موضوع نشان مي دهد، که چه بسا به تدريج اطلاعات مفصلي درباره توضيح موارد مبهم لحظه هاي آخر بن لادن، منتشر شود .

در ادامه اين مقاله آمده است: از سوي ديگر وبر اساس يک گزارش خبري، اسامه بن لادن با دادن رشوه به يکي از مسئولان بخش مميزي عوايد و ثبت اراضي و املاک پاکستان ، از وي خواسته بود براي وي مجوز ساخت محلي مستحکم و محافظت شده صادر کند . که در اين زمينه روزنامه «نيوز» پاکستان نوشت:  نوشته هاي به جاي مانده از يادداشت هاي روزانه بن لادن اين واقعه را به تفصيل توضيح مي دهد و بيان مي کند که اين مسئول دولتي، رشوه بن لادن براي صدور مجوز ساخت مکاني مستحکم،  که مبلغ‌ آن پنجاه هزار روپيه (515 دلار) بود، پذيرفت .

در پايان اين مقاله آمده است: مالکيت اين زمين که در آن بناي مستحکم بن لادن قرار داشت، به دولت پاکستان واگذار شد به طوري که اين بنا اکنون به همان دليلي که آمريکا تصميم گرفته جسد وي را در دريا رها کند يعني از ترس اينکه طرفداران القاعده آن را به زيارتگاه خود تبديل کنند، ويران شده است.
برچسب ها: بن لادن ، مرگ ، جزئیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار