تبریز/

اعتبارات صندوق توسعه ملی مختص طرح های نیمه تمام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از تخصیص 10 درصدی منابع صندوق توسعه ملي براي رفع مشكل واحدهاي صنعتي و توليدي كشور خبر داد و گفت:اين میزان قرار است براي تامين سرمايه در گردش و نقدينگي واحدهاي توليدي و صنعتي مشكل دارهزينه شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمد جعفر عظمایی افزود: مطابق تصمیم مسئولان کشوری اين اعتبار پس از شناسايي ظرفيت ها، توانايي ها ومسائل حوزه صنعت و توليد استانهای كشور از جمله آذربایجان شرقی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه اولی استان از لحاظ آمار طرح های نیمه تمام تکمیل شده در سطح کشور و تعدد طرح هاي صنعتي در دست اجرا، از آن به عنوان نقطه قوت و اراده و تلاش مديريت استان براي توسعه صنعتي یاد کرده و افزود : اولويت پرداخت اعتبارات صندوق توسعه ملی با طرح هاينيمه تمام صنعتي است.

عظمایی تاكيد كرد: جایگاه نخست استان در کشور از منظر طرح هاي نيمه تمام صنعتي در آستانه تكميل ، نشانه ظرفيت هاي بالاي صنعتي استان است .

عظمایی گفت: آذربايجان شرقي به دليل برخورداري شمار زياد طرح هاي در دست اجرا، جزو استان هاي درجه اول و هم گروه با استان هاي تهران واصفهان است .

وي از مديران واحدهاي صنعتي و توليدي خواست براي استفاده بهتر از منابع تخصيصي، اسناد و مدارك مورد نياز را به موقع به بانك هاي عامل تحويل دهند.

عظمایی خاطر نشان کرد: كمبودمواد اوليه و نقدينگي، تامين وثيقه و نبود همكاري و هم افزاييبانك هاي عامل با فعالان اقتصادي، توليدي و تامين نشدن سرمايه در گردش از اهممشكلات استان آذربایجان شرقی در بخش صنعت و توليد است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.