بيرجند/

آواربرداری 120 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری خراسان جنوبی از آوار برداری 120 واحد مسکونی در مناطق زلزله استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمد علی آخوندید يروز در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه 45 روستا در زلزله 15 آذرماه امسال در استان خراسان جنوبی دچار خسارت شدند، افزود: 193 واحد مسکونی بالای 80 درصد، 583 واحد بالای 60 درصد و هزار و 500 واحد کمتر از 30 درصد در این روستاها آسیب دیده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون کار آوار برداری 120 واحد مسکونی به پايان رسیده است گفت: تاکنون پی ریزی 15 واحد مسکونی در منطقه زلزله زده انجام شده است.

وی از حمل اسکلت 500 واحد مسکونی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و افزود: 12.5 میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان وام بلاعوض به افراد خسارت دیده پرداخت خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرایی در امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان بی نظیر بوده است، تصریح کرد: امدادگران استان در کمتر از 15 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه خراسان جنوبی اظهارکرد: تا کنون عملیات امداد و نجات توسط نیروهای هلال احمر، بسیج و مردمی به صورت 100 درصد انجام شده است.

وی ادامه داد: در کمتر از هفت ساعت پس از حادثه حدود 500 چادر توسط نیروهای امداد استان در منطقه زلزله زده نصب شد.

آخوندی از توزیع دو هزار و 200 چادر در مناطق زلزله زده استان تا به امروز خبر داد و اضافه کرد: توزیع لوازم گرمایشی، رفع مشکل آب، برق، مخابرات و تامین سوخت مورد نیاز در همان ساعات اولیه وقوع زلزله انجام شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.