نزدیک شدن آمریکا به پرتگاه مالی!

کاهش هزینه ها می تواند عملکرد وزارتخانه های دولتی و پرداخت بیمه های بیکاری و کمک ها مالی به خانواده سربازان را مختل کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در پی ملاقات با رهبران کنگره در کاخ سفید با ابراز خوشبینی محتاطانه گفت ممکن است تلاش های سنا به توافقی برای پرهیز از سقوط در "پرتگاه مالی" منجر شود.


اوباما گفت رهبران سنا درتلاشند طرحی را تدوین کنند که با حمایت سناتورها و نمایندگان مجلس تصویب شود.


با این همه رییس جمهور آمریکا گفت اگر دو طرف نتوانند به توافق برسند خواستار رای گیری فوری در کنگره برای جلوگیری از افزایش مالیات ها خواهد شد.

 


کنگره تنها 4 روز برای رسیدن به توافق بر سر نحوه افزایش مالیات و کاهش هزینه ها فرصت دارد، در غیر آن صورت ممکن است آمریکا دوباره با رکود اقتصادی مواجه شود.


اوباما گفته است رای دادن کنگره به جلوگیری از افزایش مالیات کسانی که کمتر از 250 هزار دلار در سال درآمد دارند حداقل کاری است که اعضای کنگره می توانند ظرف 4 روز آینده انجام دهند.


رییس جمهور آمریکا گفت: "زمان اقدام فوری فرا رسیده است."

 

توافق اجباری و نه چندان ایده آل


ملاقات روز جمعه باراک اوباما با رهبران کنگره بیش از یک ساعت طول کشید.


میچل مک کانل رهبر جمهوری خواهان در سنا بعد از این دیدار گفت امیدوار و خوش بین است که تا روز یکشنبه پیش نویسی را برای تصویب به هم قطارانش ارائه کند.


سناتور هری رید رهبر حزب دموکرات سنا نیز گفته تمام توانش را برای رسیدن به توافق به کار خواهد برد با این همه هشدار داد نتیجه کار چندان ایده آل نخواهد بود.


برنامه باراک اوباما برای افزایش مالیات ثروتمندان باعث شکاف دو حزب در کنگره بوده است.


بسیاری از جمهوری خواهان با اصل افزایش مالیات مخالفند و خواهان کاهش هزینه های دولت در خدمات عمومی اند.


رییس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزجمعه خود گفت هر تصمیمی در زمینه افزایش مالیات بستر مذاکرات بیشتر در سال میلادی جدید را فراهم خواهد کرد.


باراک اوباما گفت "مردم آمریکا شاهد کار ما هستند و صبرشان همین حالا هم به پایان رسیده است."

 


اصطلاح پرتگاه مالی به وضعیتی اطلاق می شود که در آن مجموع 600 میلیارد دلار افزایش مالیات و کاهش هزینه ها در غیاب توافق کنگره از آغاز سال جاری میلادی اجباری شود.

این کاهش هزینه ها می تواند عملکرد وزارتخانه های دولتی و پرداخت بیمه های بیکاری و کمک ها مالی به خانواده سربازان را مختل کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.