قاضی موحد در دادگاه رسیدگی به پرونده 4 زورگیر شرور:

مردم در برخورد با اقدامات ضد‌امنیتی با نظام همکاری کنند

رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران گفت: مردم در برخورد با اقدامات ضد‌امنیتی و قضایی همکاری‌شان را با نظام ادامه دهند چرا که همکاری مردم از تکرار این اقدامات جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، قاضی محمد‌علی موحد رئیس دادگاه‌های انقلاب در جلسه رسیدگی به پرونده 4 متهم به زورگیری در شعبه 15 دادگاه انقلاب اظهار داشت: ما باید به فلسفه تشکیل دادگاه‌های انقلاب اسلامی در سال 58 به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) باز‌گردیم که فلسفه تأسیس آن دفاع از امنیت مردم و دفاع از حق لازم و ضروری بوده است.

 وی ادامه داد: زمانی که گروهک‌های ضد انقلاب برای ضربه زدن به نظام مانع پیشرفت نظام اسلامی بوده‌اند این مجموعه برای دفاع از امنیت مردم تأسیس شد و همچنان قاطعانه عمل می‌کند. این پرونده هم که در جهت سلب آسایش مردم بوده به دادگاه انقلاب مراجعه شده و  برحسب کیفر‌خواست صادر شده در صلاحیت این دادگاه است.

رئیس دادگاه های انقلاب با اشاره به عنایت ریاست قوه قضاییه آملی لاریجانی به حفظ امنیت و آرامش مردم تصریح کرد: ما نیز در راستای عمل به دستورات قوه قضاییه موضوعات ضد امنیتی را پیگیری و به وظایفمان عمل خواهیم کرد.

وی افزود: این جلسه، جلسه اول رسیدگی به متهمین زورگیری بوده و در صورت تسریع در رسیدگی همین جلسه کفایت خواهد کرد.

موحد خواستار شد: قوه قضاییه در مقام تجدیدنظر با دقت و سرعت رسیدگی کرده و به بحث حقوق عمومی عنایت ویژه‌ای داشته باشد چرا که مرز بین حقوق عمومی و حقوق خصوصی متعادل نیست و تقاضای من این است که به حقوق عمومی ضمن حفظ حقوق خصوصی توجه بیشتری شود.

وی با تأکید بر حماسه 9 دی اظهار داشت: بعد از حوادث تلخ سال 88امروز 9 دی ماه یوم الله است در این روز دنیا به نفوذ معنی ولایت و ولی امر مسلمین وقوف پیدا کرد و دشمنان داخلی و خارجی از رخنه و انقلاب مأیوس شدند، مسئولین نظام نیز دلگرم‌تر شدند و احساس کردند که همچنان مردم غیور و شهید‌پرور ایران پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و هر زمان لازم باشد با حضور خود در صحنه از نظام حمایت کرده و از ثمره خون شهدا دفاع خواهند کرد

رئیس دادگاه‌های انقلاب در پایان خاطرنشان کرد: دادگاه‌های انقلاب پیوسته تمامی عناوین اتهامی که در صلاحیت رسیدگی در دادگاه انقلاب باشد قاطعانه و با سرعت رسیدگی خواهد کرد و مردم هم در برخورد با اقدامات ضد‌امنیتی و قضایی همکاری‌شان را با نظام ادامه دهند چرا که همکاری مردم از تکرار این اقدامات جلوگیری خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دادگاه ، پرونده ، زورگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار