مشهد/

بیمارستان های ایران نیازمند اعتبار بخشی در حوزه گردشگری سلامت هستند

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیمارستان های ایران نیازمند اعتبار بخشی در حوزه گردشگری سلامت هستند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، مژده رمضانی در سومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: ارزشیابی بیمارستان ها در ایران از سال 1345 آغاز شده و تاکنون قدمتی 50ساله دارد و در حال حاضر در دوره چهارم این اعتباربخشی هستیم.

وی ادامه داد: در دوره ای از اعتباربخشی به بیمارستان های کشور چک لیست برای اورژانس ها تهیه می شد و و کیفیت بیمارستان ها به برتری اورژانس آنها بستگی داشت.

رمضانی بیان کرد: نتایج ارزشیابی بیمارستان ها و استانداردسازی آنها در سال 89 به کل کشور ابلاغ شد و 2.5درصد از بیمارستان ها در سطح عالی؛ 50 درصد بیمارستان درجه یک و 30درصد در درجه 2 ارزیابی شدند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح بازنگری و استقرار اعتباربخشی بیمارستان ها هستیم و دستورالعمل ها که در راستای استانداردهای جهانی است در قالب کتاب به تمام بیمارستان های کل کشور ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: برخی از ویژگی های نسخه نهایی دستورالعمل نهایی اعتباربخشی بیمارستان ها، ترکیبی از بخشی و عملکردی است که شامل 38 بخش و واحد و دارای 20 استاندارد ضروری ایمنی در قالب استاندارد ملی است.

رمضانی خاطرنشان کرد: باید در آموزش و توانمندسازی بیمارستان ها ومراکز درمانی کل کشور تلاش شود و با اقدامات و نظارت موثر در توسعه و گسترش گردشگری سلامت برای بیماران داخلی و خارجی اثرگذار شد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: اعتباربخشی مناسب و ملی در سطح کشورهای اسلامی زمینه ساز ورود بیمارستان های سطح عالی در عرصه بین المللی و گردشگری سلامت است.


برچسب ها: استادیار ، دانشگاه ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.