وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

تاكيد وزير علوم بر ظرفيت سازي براي ايفاي نقش دانشگاه در توسعه اجتماعي

ظرفیت سازی برای ایفای نقش دانشگاه‌ها در توسعه اجتماعی ضرورت دارد و همه مسئولین وزارت علوم و دانشگاه‌ها وظیفه دارند زمینه فعالیت دانشجویان و اساتید را در حوزه‌های مختلف فراهم کنند.

 به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم؛ دكتر كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات وفناوري در جلسه شوراي معاونين اين وزارتخانه با اشاره به گسترش فعاليتهاي علمي دردانشگاه گفت: ظرفيت سازي براي ايفاي نقش دانشگاهها در توسعه اجتماعي ضرورت دارد و همه مسئولين وزارت علوم و دانشگاهها وظيفه دارند زمينه فعاليت بيشتر دانشجويان و اساتيد را در حوزه هاي مختلف اجتماعي،‌فرهنگي و سياسي فراهم كنند.
    
وزير علوم با اشاره به ضرورت توجه به فلسفه آموزش عالي و ايجاد دانشگاه گفت: هر جامعه اي براي نهادسازي اهدافي را در نظر دارد و ما نيز بايد در جهت تبيين فلسفه آموزش عالي و بومي سازي فعاليت دانشگاهها و مراكز علمي براي ايفاي نقش مناسب دانشگاهها در تحولات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه حركت كنيم.

وزيرعلوم همچنين با اشاره به برگزاري مناسب مراسم  هفته پژوهش در سراسر كشور  و مشاركت همه دانشگاهها ، پژوهشگاهها و پارك هاي علم و فناوري و دستگاههاي اجرايي در تجليل از پژوهشگران و فناوران و نيز ترويج فرهنگ پژوهش و فناوري با همكاري رسانه هاي گروهي، از اقدامات معاونت پژوهش و فناوري وزارت علوم و همه بخش هاي موثر در اين زمينه و همچنين رسانه هاي گروهي تقدير  كرد.

وي همچنين با تاكيد بر ضرورت توجه بيشتر به پژوهشگران و فناوران جوان از اقدامات سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران در برگزاري مناسب جشنواره جوان خوارزمي در محل اين سازمان تقدير كرد.

دراين جلسه همچنين روند اقدامات انجام شده براي بهره‌برداري هر چه بهتر از ظرفيت قانوني و اجراي بند ب ماده 20 قانون برنامه پنجساله پنجم و در راستاي انجام بهتر وظايف دانشگاهها و ‌مراكز پژوهش و فناوري با استفاده آئين نامه هاي مصوب هياتهاي امنا و نيز چگونگي جذب اعضاي هيات علمي و برگزاري آزمون هاي سازمان سنجش مورد بحث قرار گرفت./ح

    
   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار