ارومیه/

حفره عمیق بین دانشگاه و بازار کار، علت اصلی بیکاری فارغ‌التحصیلان

رئیس منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی از نیاز کشور به تولید و اشتغال خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های متفاوت بیکار هستند و این به دلیل وجود یک حفره عمیق بین دانشگاه و بازار کار است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه دکتر فرامرز فتح نژاد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ارتقای فرهنگی دانشگاه، بالا بردن سطح علمی و افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و تولید قطب‌های علمی و تاسیس آزمایشگاه‌های مرجع در منطقه از اهداف پیش‌بینی شده برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رتبه نخست منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه علمی و تولید علم و مقالات ISI، متذکر شد: با وجود این رتبه علمی در این منطقه هنوز رضایت‌بخش نیست و از لحاظ فضای آموزشی مانند آزمایشگاه‌ها نیاز به رشد و توسعه داریم.

وی از وجود یکهزار و 390 رشته در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد 601 رشته مربوط به کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، 167 رشته مربوط به کارشناسی ارشد ، دو رشته مربوط به دکترای حرفه ای و یک رشته مربوط به دکترای تخصصی هستند.

فتح نژاد با اشاره به طرح های پژوهشی متعدد اجرا شده در واحدهای دانشگاه آزاد در استان اظهار کرد: در سال گذشته 318 طرح و در 9 ماهه سال جاری نیز 274 طرح پژوهشی در این دانشگاه اجرا شده و به اتمام رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد منطقه 2 کشور همچنین از راه اندازی رشته های مرتبط با شرایط جغرافیا و فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد تصریح کرد: با توجه به آمایش علمی کشور،رشته های گردشگری،هتل داری و صنایع تبدیلی از مهم ترین رشته های مورد نیاز این استان است که طی 3 سال آینده راه انداری خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.