یونیسف:

آسیب روانی هشتاد درصد کودکان غزه در جنگ رژیم صهیونیستی

یونیسف اعلام کرد هشتاد درصد کودکان نوار غزه به سبب حملات اخیر رژیم صهیونیستی به این منطقه دچار آسیب های روانی شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره  ؛ موسسه های دولتی و غیردولتی در نوار غزه می کوشند کمک های لازم را در اختیار کودکان آسیب دیده قرار دهند.

هبه عکیله خبرنگار این شبکه در غزه در گزارشی در این باره با اشاره به حضور یکی از داوطلبان زن در منزل یک خانواده اهل غزه متشکل از مادر و شش فرزند که پدر خود را در جنگ اخیر از دست داده اند افزود: این زن می کوشد آثار روانی به جا مانده از جنگ اخیر را از ذهن اعضای این خانواده بخصوص کودکان بزداید.مادر این خانواده می گوید: مردم در برابر چشمان ما از پنجره ها به بیرون پرتاب می شدند. گناه این مردم چیست. تنها چیزی که به یاد من مانده این است که برادرم شهید شده بود. شوهر خواهرم هم شهید شد. دختر سراغ پدرش را می گیرد.

در ادامه گزارش آمده است: شهادت همه اعضای خانواده الدلو در غزه از جمله ده کودک آثار روانی شدیدی بر کودکانی که شاهد بمباران بوده اند بر جا گذاشته است.یکی از کودکان اهل غزه می گوید: روز جهانی کودک در بقیه مناطق جهان خیلی روز خوبی بود و کودکان به پارک ها رفتند ولی ما با خون خودمان جشن گرفتیم و از ترس و وحشت ناشی از حملات رژیم اشغالگر نزدیک بود بمیریم.

خبرنگار افزود: وزارت آموزش و پرورش در غزه به همراه دیگر موسسه ها به منظور از بین بردن آثار روانی اقدام به اجرای برنامه ای کرد تا به کودکان برای پشت سر گذاشتن آسیب های روانی ناشی از جنگ کمک کند.رمضان الحلو هماهنگ کننده این برنامه گفت: از طریق فعالیت های گروهی می توانیم آثار روانی را کاهش دهیم و در واقع نوعی کمک های روانی اولیه را به کودکان ارائه کنیم و پس از آن با کمک متخصصان افرادی را که به مراقبت های بیشتر نیاز دارند شناسایی کنیم.
برچسب ها: روانی ، غزه ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار