تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور

تذكر نمايندگان نور و زرند به رئيس‌جمهور براي پرداخت معوقات بازنشستگان

عضو هيئت رئيسه مجلس تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور را قرائت كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جواد جهانگيرزاده عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در پايان جلسه علني امروز(يكشنبه) تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور را به اين شرح قرائت كرد:
 
- بخشایش اردستانی نماینده اردستان در تذکر به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده اردستان اصفهان.

-ثروتی نماینده بجنورد به رئیس جمهور: اجرای اصل 48 قانون اساسی و توزیع متوازن اعتبارات و تسهیلات بین استان‌ها و تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه‌های صنعتی، تجاری و کشاورزی خراسان شمالی.

-زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد به وزیر نیرو: جلوگیری از دخالت مسئولان استان‌های دیگر در امور آب منطقه‌ای استان چهار محال و بختیاری.

-زاهدی نماینده کرمان به وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی پیرامون تسریع در پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان شرکت ذغال سنگ استان کرمان تذکر داد.

-فیاضی نماینده نور و احمدآباد به رییس‌جمهور: صدور دستور پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان شرکت‌های ذوب‌آهن و زغال‌سنگ شاهرود و زیرآب، ‌به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در پرداخت معوقات بازنشستگی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال جاری.

-آقامحمدی نماینده خرم‌آباد و دوره به وزرای نفت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی: استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بومی در شرکت پتروشیمی خرم‌آباد، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تامین برنج مورد نیاز شهرهای استان لرستان به ویژه خرم‌آباد.

-بشیری و علی حسینی نمایندگان پاکدشت، ورامین و پیشوا به وزیر راه: تسریع در بهسازی و نصب روشنایی در جاده شریف‌آباد پیشوا.

-سقایی، قادری، ذوالانوار، دستغیب، دوگانی، احمدی، اسماعیلی، شفیعی، برومند، صادقی، فریدونی، جعفرپور، نجابت، طاهری، محمدصادقی، موسوی و هاشمی به وزیر راه و شهرسازی در مورد اینکه چرا راه‌های راهداری تعطیل شده و به فراموشی سپرده شده است؟ چرا اجازه می‌دهید به حریم راه‌ها تجاوز شود، این مساله خلاف قانون است و هیچ مقامی نمی‌تواند اجازه تجاوز به حریم راه‌ها را بدهد.

-توکلی، علی مطهری، نادران، پزشکیان، نعمتی، دهدشتی، دهقان و نجابت به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مورد غیرقانونی بودن تصدی سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی پس از لغو اصلاحیه اساسنامه توسط هیات دولت به وسیله رییس مجلس و ضرورت عزل فوری وی.

-طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر جهاد کشاورزی: خروج کشاورزان از بخش کشاورزی به میزان 7/4 درصد در طول سال‌های 84 تا 91.

-حسینی نماینده قصرشیرین به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت افزایش افسارگسیخته قیمت و نایاب شدن برخی اقلام خوراکی ضروری مردم از جمله برنج در غرب کشور.

-شوهانی نماینده ایلام به وزیر اقتصاد و دارایی: جلوگیری از فشار بانک‌های عامل در دریافت‌کنندگان تسهیلات خرد در استان.

-قاضی‌پور و فتاحی نمایندگان ارومیه و جواد جهانگیرزاده به وزیر کشور: تسریع در اختصاص سهمیه تاکسی شهرستان ارومیه.

-قاضی‌پور، فتاحی، محجوب و جواد جهانگیرزاده به وزیر کار و صنعت: در مورد جلوگیری از کشتار کارگران در معادن کشور.

-فتاحی، قاضی‌پور و جواد جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در برف‌روبی محورهای روستایی شهرستان ارومیه و رهایی روستاییان از گیر کردن در برف.

-کوچکی‌نژاد نماینده رشت به وزیر کار: در مورد علت عدم پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری.

-خجسته نماینده همدان به وزیر کار: پیش‌بینی جهت پرداخت حقوق بازنشستگان با پرداخت حقوق باقی دستگاه‌ها.

-محجوب و قاضی‌پور به وزیر نفت: تسریع در پرداخت مطالبات پروژه بنزین پالایشگاه بندرعباس جهت تکمیل.

-بهمنی نماینده سراب به وزیر نیرو: تسریع در رسیدگی به وضعیت آب غیربهداشتی شهرستان سراب، همچنین به وزیر صنعت: رسیدگی به اوضاع نابسامان صنعت خودرو و کیفیت نامناسب محصولات ایرانی.

-علیپور نماینده قائمشهر به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم اختصاص سرانه به مدارس شهرستان سوادکوه و جویبار و فرسوده بودن بسیاری از این مدارس.

-جعفری نماینده خلخال به وزیر راه: ضرورت توجه ویژه دولت به احداث تونل در حد فاصل خلخال و گیلان برای توسعه شهرستان‌ها و کاستن از صدمات جانی و مالی مردم.

-محجوب، حسینی و جواد جهانگیرزاده به وزیر نفت: دستور به پتروشیمی برای در نظر گرفتن سهمیه خاص جهت تامین مواد اولیه کارخانجات شیر پاستوریزه.

-دهدشتی نماینده آبادان به وزیر کار: سوء نیت در شرکت‌های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از جمله شرکت کشتی‌سازی اروندان، همچنین به وزیر اقتصاد: عدم پرداخت حقوق ارزی کارکنان شرکت‌هایی که در خارج کشور فعالیت می‌کنند مثل دریانوردان.

-امیری نماینده زرند به رییس‌جمهور: صدور دستور در پرداخت به‌ موقع حقوق بازنشستگان شرکت ذغال‌سنگ کرمان و صنعت فولاد کشور.

-محجوب نماینده تهران به وزیر کشور: برخورد قاطع با سرقت‌های گروهی از کارخانه‌ها.

-چاردولی و نعمتی به وزیر کار در مورد پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان.

-آشوری، هاشمی، جلاله، جباری و منصور آرامی به رییس‌جمهور: اقدام شتاب‌زده، غیرمنطقی و غیرمتعارف مدیرعامل منطقه آزاد کیش در برکناری رییس سازمان آموزش و پرورش و انتصاب یک فرد بازنشسته نیروی انتظامی در این جایگاه و بی‌حرمتی به فرهنگیان.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار