تلاش کشورهاي حوزه خليج فارس براي استفاده بيشتر از انرژي هاي تجديد پذير

کشورهاي حوزه خليج فارس درصددند تا از ميزان مصرف نفت و گاز خود بکاهند و به استفاده انرژي هاي تجديد پذير مانند انرژي خورشيدي روي آورند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شين هوا،سازمان بين المللي انرژي هاي تجديد پذير -ايرِنا - (IRENA)  که مقر آن در دبي قرار دارد، روز شنبه اعلام کرد عوايد شش کشور حاشيه خليج فارس از بابت ائتلاف آنها درخصوص انرژي هاي تجديد پذير تا سال 2030 مي تواند به دويست ميليارد دلار برسد.

 اين سازمان با انتشار گزارشي از طريق رايانامه اعلام کرد: شش کشور شوراي همکاري خليج فارس متشکل از کشورهاي عربستان، کويت، بحرين، قطر، امارات عربي متحده و عمان، طرح هاي بلند پروازانه خود را در زمينه ايجاد انرژي هاي پاک ادامه خواهند داد.

 ايرِنا  افزود درحال حاضر سي مورد از اين گونه طرح ها در منطقه وجود دارد که در مرحله طراحي و احداث است و يا اين که به طور کامل اجرا شده است.

 کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس که شصت درصد ذخاير مشخص شده جهان را در اختيار دارند، درصددند تا ميزان وابستگي خود را به نفت و گاز کاهش دهند و در مقابل منابع انرژي را براي نيازهاي خودشان متنوع کنند تا  ثروت نفت و گاز شان را صرفا براي صادرات پر منفعت انژري ذخيره نکنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار