وزير دادگستري:

موافقت‌نامه انتقال محکومان بين ايران و سريلانکا امضا مي‌شود

وزير دادگستري گفت: به زودي با انجام همکاري‌هاي لازم، موافقت‌نامه انتقال محکومان بين جمهوري اسلامي ايران و سريلانکا امضا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مرتضي بختياري بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره نتايج ديدار وزير دادگستري سريلانکا و مقامات کشورمان اظهار داشت: کشور سريلانکا يکي از اجزاي فعال جنبش عدم تعهد است و رئيس جمهور سريلانکا تاکنون دو بار به ايران سفر کرده است که در جريان شرکت در اجلاس نم با رهبر معظم انقلاب نيز ديدار داشت‌.

وزير دادگستري تصريح کرد: مشترکات خوبي بين دو کشور ايران و سريلانکا وجود دارد که تاکنون تعاملات خوبي نيز در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، قضايي به وجود آمده است‌.

بختياري افزود: معازدت قضايي در امور مدني و کيفري بين دو کشور صورت گرفته است و امروز نيز درباره استرداد مجرمين و انتقال محکومين گفتگوهاي خوبي انجام شده است‌.

وزير دادگستري با بيان اينکه ايران و سريلانکا در مواضع بين‌المللي باورهاي مشترکي دارند، گفت: سريلانکا با شناخت عميق نسبت به جمهوري اسلامي ايران توانسته گام‌هاي مناسبي در خصوص ارتقا روابط بين دو کشور بردارد.

وي با اشاره به موافقتنامه انتقال محکومين بين ايران و سريلانکا اضافه کرد: اين موافقتنامه از سوي کشور سريلانکا پيشنهاد شده بود و اکنون هماهنگي‌هاي لازم براي انجام اين موافقتنامه صورت گرفته است‌.

وي با ابراز خرسندي از مشترکات قضايي ايران و سريلانکا تصريح کرد: دو کشور در خصوص شوراهاي حل اختلاف مشترکات خوبي دارند و مي‌توانند تجربيات مناسبي را به يکديگر انتقال دهند‌.

بختياري در واکنش به کپي‌برداري از ايده پيشگيري از وقوع جرم از سوي کشور سريلانکا خاطر‌نشان کرد: ايران آمادگي ارائه تجربيات خود را در زمينه پيشگيري از وقوع جرم به سريلانکا است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، دادگستری ، بختیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار