تبریز/

شرکت های خدمات فنی و مهندسی کشاورزی مجموعه ای ارگانیک از عناصر انسانی

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: شبکه خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی مجموعه ارگانیکی از عناصر انسانی و فیزیکی و امکانات ارتباطی است.

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: این مجموعه ارگانیک ساختاری را برای انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات دوسویه بین کشاورزان و ارایه خدمات نهاده ای، مشاوره فنی و مهندسی مورد نیاز کشاورزان فراهم می کند.

وی تصریح کرد: کارشناسان شرکت های خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی به عنوان حلقه اتصال بخش تولید و بخش سیاستگذاری باید در بین تولیدکنندگان حضور یافته و با افزایش توانایی های آنان، شاهد و ناظر توسعه بخش کشاورزی باشند.

فتحی با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیت های کشاورزی یادآور شد: کثرت بهره برداران کشاورزی به کارشناسان و امکان فعالیت تشکل های مختلف نظیر کلینیک های گیاهپزشکی، تعاونی های تولیدی و ... استفاده بهینه از علم دانش آموختگان کشاورزی را میسّر می سازد.

وی اظهار داشت: به موجب وظیفه مندی دولت در راستای ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی برای

دانش آموختگان بخش کشاورزی، ایجاد ساز و کار لازم به منظور فراهم آوردن بستر مناسب برای بکارگیری آنها در بخش به ویژه در عرصه های تولید در قالب شبکه خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی(غیر دولتی) اهمیت و ضرورت شایانی دارد.

فتحی تاکید کرد: مدیریت هماهنگی ترویج و مراکز ترویجی و آموزشی وظیفه آموزش اعضای شرکت های خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی را با هدف توانمندسازی این افراد برای ارایه بهتر و موثرتر خدمات فنی و مهندسی در سطح واحدهای بهره برداری عهده دار هستند./س

برچسب ها: خدمات ، فنی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.