خوزستان/

تحریم هادرصنعت حفاری به فرصتی ارزشمندبرای صنعتگران تبدیل شده است

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران تحریم های یكجانبه امریكا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را فرصتی ارزشمند و طلایی برای صنعتگران داخلی و بویمی برای شتاب بخشی به فرایند بومی كردن كامل صنعت حفاری در كشور عنوان كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،'حیدر بهمنی' در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالروز تاسیس شركت ملی حفاری ایران به فرمان امام خمینی (ره) در اهواز اظهار كرد: در این راستا همه تلاش خود را برای حمایت از صنعتگران داخلی و بومی برای ساخت قطعات صنعت نفت و حفاری معطوف خواهیم كرد.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران تاكید كرد: تحریم ها از آنجا كه باعث شكوفایی استعدادهای داخلی و بهره گیری از توان آنان تبدیل شده یك فرصت است و امریكایی ها نیز حقیقتا در محاسبات خود كه همان قفل كردن صنعت نفت و حفاری بوده است دچار اشتباه راهبردی شده اند.

بهمنی گفت: امریكایی ها و غریی ها هرچه بیشتر فشار بیاورند به ما در رسیدن به خودكفایی صنعت نفت كمك كرده اند و ما نیز به این باور رسیده ایم.

وی با بیان اینكه از مجموع 33هزار قطعه پرمصرف صنعت حفاری حدود 18هزار و 500قطعه آن توسط صنعتگران داخلی و استانی تولید می شود و افزود: ماهانه حدود 400میلیارد ریال برای خرید و ساخت قطعات بومی صنعت حفاری هزینه می شود.

مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در ادامه به روند رو به رشد صنعت حفاری در 33سال اخیر اشاره كرد و گفت: هم اكنون از مجموع 72دكل فعال خشكی و دریایی ، 68دكل حفاری ملكی شركت ملی حفاری است و چهار دكل اجاره ای است.

بهمنی با اشاره به بیان اینكه شركت ملی حفاری ایران با 17هزار و 500پرسنل كه 90درصد آنان بومی خوزستان هستند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خوزستان داشته و دارد گفت: این شركت ماهانه 800میلیارد ریال گردش مالی در خوزستان دارد.

وی به روند بكارگیری نیروهای متخصص در 15سال اخیر در شركت ملی حفاری ایران اشاره كرد و گفت: در حالی كه در سال 1376نیروهای متخصص در این حوزه كمتر از 100نفر بود ولی هم اكنون پنج هزار كارشناس و متخصص در صنعت حفاری ایران خدمت می كنند ضمن آنكه این شركت دفاتری در دانشگاهها معتبر كشور برای به خدمت گرفتن نیروهای متخصص و انجام كارهای پژوهشی دایر كرده است.

بهمنی با بیان اینكه این شركت در انجام كارهای پژوهشی در كشور پیشتاز بوده و از پروژه های پژوهشی مرتبط با صنعت حفاری حمایت می كند افزود: نتیجه این كار و تعاملات مثبت با مراكز پژوهشی و دانشگاهی بومی كردن هرچه بیشتر صنعت حفاری بوده است.

وی تاكید كرد: همه توان خود را برای حمایت از صنعتگران داخلی صنعت حفاری بكار گرفته ایم و از هیچ تلاش برای كمك به قطعه سازان صنعت حفاری دریغ نمی كنیم.

مدیرعامل شركت ملی حفاری به عملكرد این شركت در سال 1391اشاره كرد و گفت: امسال 134حلقه چاه حفاری كرده ایم و حدود 313هزار و 200متر حفاری در خشكی و دریا انجام شده است.

بهمنی در ادامه به برگزاری نمایشگاه صنعت حفاری اشاره كرد و افزود: در دهمین نمایشگاه صنعت حفاری كه در فردا سی ام آذرماه 1391 (فردا) در محل نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار می شود 110شركت داخلی و هشت شركت خارجی حضور دارند.
 به مناسبت سی و سومین سالروز تاسیس شركت ملی حفاری ایران و تكریم فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در تاسیس شركت ملی حفاری ایران در اول دی ماه 1358 ، مراسمی با حضور مقامات و مسوولان كشوری ، مدیران و كارشناسان صنعت نفت برگزار در اهواز می شود./س
برچسب ها: تحریم ، صنعتگران ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.