زاهدان /

ساخت هواپیمای بدون سرنشین در دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان

امیر گلستانه مخترع جوان زاهدانی در زمینه اختراع و ساخت هواپیمای بدون سرنشین مقام نخست مسابقات هوا فضا در کشور کره جنوبی را کسب کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه زاهدان، وی فعالیت‌های خود در این زمینه را از اواسط دوره راهنمایی با سیستم‌های رادیویی کنترل از راه دور آغاز کرد که زمینه‌ای برای هدایت سامانه‌های پروازی با دقت بالا بود.

این دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه کار اولین هواپیمای بدون سرنشین دست ساز با پیشرانه سوختی را ساخت که این طرح (هواپیمای بدون سرنشین) در جشنواره جهادگران علم و فناوری در آذر ماه 89 موفق به کسب مقام دوم جشنواره شد.

امیر گلستانه ساخت اولین هواپیمای بدون سرنشین با تکنیک‌های مصالح جدید را در ترم اول تحصیلی خود در دانشگاه آغاز کرد و پس از به نتیجه رسیدن طرح و ثبت اختراع به‌صورت رسمی، در جشنواره بین‌المللی مخترعان سئول شرکت کرد.

با رونمایی از جدیدترین ماده برای ساخت آناتومی هواپیما و همچنین معرفی تکنیک سبک‌سازی پرنده به وسیله گاز هلیم حائز کسب مقام اول مسابقات در بخش هوا فضا شد.

این طرح 2 دیپلم افتخار از کشورهای لهستان و کره جنوبی کسب کرده است.

امیر گلستانه در بخش انرژی‌های نو جشنواره سئول به عنوان فرد همراه اختراع ژنراتور جاذبه‌ای شرکت کرده و موفّق به کسب مقام دوم در این بخش شد.

امیر گلستانه متولد 15 خرداد 1372 در شهرستان زاهدان است که تحصیلات دبستان، راهنمایی و متوسطه خود را در این شهرستان گذرانده است.

وی در حال حاضر دانشجوی کارشناسی عمران دانشگاه سیستان و بلوچستان می باشد./س
برچسب ها: هواپیما ، بدون ، سرنشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.