تنوع تكنيك ها در نمايشگاه پرندگان سراميكي

تكنيك هاي مختلف را در نمايشگاه پرندگان سراميكي به وفور مي توان مشاهده كرد.

فرزاد فرجي، از هنرمندان سفالگر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره آثاري كه در نمايشگاه پرندگان سراميكي به نمايش گذاشته است، گفت: در نمايشگاه پرندگان سراميكي اثري با عنوان زاغ ها به نمايش گذاشته ام.
وي اظهار داشت: به طور كلي اثر ار ارائه شده در اين نمايشگاه اثري است كه به لحاظ فرم ساده شده و بدنه سفالي با تكنيك ساگار كار شده است كه البته هر مخاطبي در ابتدا تصور مي كند كه با اثري فلزي مواجه است اما هيچ گونه فلزي در اثر مربوطه به كار نرفته و تنها به جهت استفاده از تكنيك ساگار اين تصور براي مخاطب ايجاد مي شود.
وي اظهار داشت: در اين نمايشگاه خوشبختانه هيچ يك از تكنيكها تكراري نيست در حقيقت تكراري نبودن تكنيكها نشان دهنده خلاقيت بالاي سفالگران كشورمان است.
اين سفالگر برجسته كشورمان در ادامه خاطرنشان كرد: سوژه پرنده از جمله سوژه هايي است كه هر هنرمندي مي تواند با توجه به خلاقيت و يافته هاي خود به آن بپردازد.
فرجي تصريح كرد: در حقيقت هنرمندان تجسمي از پرنده ايده مي گيرند و آثاري متفاوت و منحصر به فرد را خلق مي كنند.
وي اظهار داشت: استفاده از تكنيك خاص نياز به آشنايي هنرمند با  تكنيكهاي مختلف و انتخاب يك تكنيك ويژه دارد.

*طرح پرنده بر ديوار غارها از گذشته تا امروز مشاهده مي شود
فرجي در ادامه با اشاره به اهميت پرنده در گذشته نيز گفت: در گذشته نيز پرنده مورد توجه مردم بوده است و اين موضوع از طراحي پرندگان بر روي ديوار غارها و نيز ظروف سفالين كه نقش هايي از انواع پرندگان دارد به طور كلي مشهود است.
وي اظهارداشت: در گذشته سوژه پرنده به وفور مورد توجه مردم بوده است چرا كه در آن دوران مردم بيشتر در طبيعت زندگي مي كردند و بنابراين به دليل رويارويي بيشتر با پرندگان به طراحي آنها علاقه بيشتري داشتند.
وي در ادامه گفت: در طراحي هايي كه بر روي ديوار غارها وجود دارد مي توانيم انواع پرندگان و در حقيقت گونه هاي مختلف پرندگان را مشاهده كرد.
فرجي اظهار داشت: با توجه به سابقه و به عبارتي پيشينه پرنده در تاريخ هنر بر ان شديم تا نمايشگاهي با نگاهي تازه به سوژه پرنده را در قالب سفال و سراميك از سوي انجمن سفالگران ايران برگزار كنيم.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: البته اشتياق هنرمندان به موضوع پرنده از نمايشگاه دهمين دوسالانه سفال و سراميك مشخص شد بنابراين نمايشگاه پرندگان سراميكي در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.
وي گفت: اين نمايشگاه تا سي ام آذر در خانه هنرمندان ايران ادامه دارد./ي2
برچسب ها: پرنده ، سرامیکی ، تکنیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار