مجلس در هفته اي كه گذشت؛

از اتمام بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات تا اظهارات يك نماينده درباره فشار "يك خانواده اختاپوسي" به دستگاه قضايي و امنيتي كشور

از اتمام بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن علني تا الزام دولت به پرداخت هزینه انشعابات مدارس ساخته شده توسط خیرين مهم ترين سر خط خبرهاي پارلمان باشگاه خبرنگاران در هفته سپري شده بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان در بهارستان به بررسي موضوعات مختلفي پرداختند كه اصلاح قانون انتخابات از مهم‌ترين آنان بود.

در ادامه مهم‌ترين موضوعات مطرح شده در صحن علني را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.


اتمام بررسی طرح "اصلاح قانون انتخابات" در صحن علني/ مجلس منتظر نظر شورای نگهبان

طراح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بعد از 7 جلسه در مجلس شوراي اسلامي به پایان رسید.


اصلاحيه قانون انتخابات فردا براي تاييد به شورای نگهبان مي‌رود

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلي مجلس از ارسال اصلاحيه قانون انتخابات رياست جمهوري به شوراي نگهبان خبر داد.


درج مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی در رسانه‌ها ممنوع شد

با تصویب نمایندگان کلیه رسانه‌های دیداری، شنیداری،‌مکتوب، الکترونیک و سایر شبکه‌های مجازی حق نخواهند داشت مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند که باعث انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد.




مسئله پژوهش بايد مردمی شود/اقتصاد باید در دست مردم قرار بگیرد تا رشد یابد

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر اینکه اقتصاد دولتی بر اقتصاد کشور سایه افکنده است، گفت: اقتصاد امروز ایران از جنس مردم نیست، در حالی که اقتصاد باید در دست مردم قرار بگیرد تا رشد یابد.


لزوم حضور كرسي ثابت مركز پژوهشها در صحن علني/ "له‌كردن" احزاب افتخار نيست

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر اینکه این افتخار نیست که احزاب را له کنیم یا از بین ببریم، گفت: اینکه برخی در اظهارات‌شان احزاب را تحقیر می‌کنند، اقدام پخته‌اي نیست، البته احزاب در کشور باید ایدئولوژی و هدف داشته باشند.


ساختار مرکز پژوهش‌هاي مجلس تغيير مي‌كند

رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در جريان برگزاري نخستين همايش نقش پژوهش در فرآيند قانون‌گذاري از ضرورت اصلاح آيين نامه داخلي مجلس جهت ارتقا کيفي فعاليت‌هاي مرکز پژوهش‌ها خبر داد.




با موافقت نمايندگان - امکان دریافت مبالغ هزینه ای مخارج زندگی توسط زوجین فراهم شد

با تصويب نمايندگان در مواردي که زوجه در دادگاه ثابت کند براي مخارج متعارف زندگي مشترک هزينه اي کرده باشد مي تواند معادل آن را از زوج خود دريافت کند.


اعلام وصول سه سوال ملي از وزير جهاد کشاورزي

طرح سه سوال ملي نماينده تهران از وزير جهاد کشاورزي اعلام وصول شد.


فشار "يك خانواده اختاپوسي" به دستگاه قضايي و امنيتي كشور + صوت

نماينده مردم تهران در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز بهارستان با بيان اينکه دستگاه قضايي و امنيتي کشور زير فشار يک خانواده اختاپوسي بوده است، به اتهامات مهدي هاشمي اشاره کرد و اظهار داشت: 13 عنوان اتهامي در پرونده مهدي هاشمي وجود دارد و اين در حالي است که برخي تلاش مي‌کنند پرونده مهدي هاشمي را به ابعاد سياسي آن منحصر کنند.


مجلس تصويب كرد: الزام دولت به پرداخت هزینه انشعابات مدارس ساخته شده توسط خیرين

نمایندگان با تصویب پرداخت هزینه انشعابات آب، برق و گازو فاضلاب مدارسی که توسط خیران مدرسه ساز ساخته می‌شود توسط دولت در بودجه سالانه پیش بینی شود.


الحاق كميته امداد امام خميني(ره) و جمعيت هلال احمر به فهرست موسسات قانون ماليات‌هاي مستقيم

با تصويب نمايندگان كميته امداد امام خميني(ره) و جمعيت هلال احمر درصورت تأمين اعتبار به فهرست نهادها و موسسات مشمول ماده 172 اصلاحي قانون ماليات‌هاي مستقيم الحاق مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار