عضو سازمان پژوهش و تاليف كتابهاي درسي وزارت آموزش و پرورش گفت: اگرآموزش رياضي با مثال هاي ساده شروع شود، دانش آموز با يك تصور و تجسم ذهني از محتواي آموزشي به كشف قاعده می رسد و مفاهيم انتزاعي را مي پذيرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان"سيد مجتبي ابراهيمي" در كارگاه يك روزه آموزش رياضي پايه ششم در كانون الزهراي كاشان افزود: مشكل درس رياضي، آموزش، بدون درك از كاربرد آن است كه رياضي را به يك مفهوم انتزاعي غيرقابل فهم تبديل كرده است.

به گفته وي، هر درس رياضي يك ارتباط دروني با مفاهيم و آموخته هاي قبلي دارد و يك ارتباط بيروني با ميزان و نحوه كاربرد آن در زندگي روزمره دارد.

وي اظهار داشت: براي ارتباط دروني درس رياضي و برقراري اين ارتباط، بايد دانسته هاي قبلي دانش آموز را سنجيد تا آموزش براي معلم و يادگيري براي محصل آسان شود كه اين موضوع در طراحي آموزشي بايد مورد توجه قرار گيرد.

عضو گروه مولفان كتاب رياضي پايه ششم ابتدايي تاكيد كرد: در آموزش رياضي، بايد به آمادگي ذهني و آموخته هاي قبلي دانش آموز توجه كرد و ارتباط دروني مفاهيم رياضي را رعايت كرد تا به يك تكنيك و قاعده برسيم.

وي تصريح كرد: آموزش مفاهيم رياضي بايد در قالب جمله و مثالهاي فارسي تفسير شود تا به پايداري مطلب و خلاقيت در ذهن فراگير برسد كه اين موضوع نيازمند كشف روابط دروني مفاهيم رياضي است .

مدرس گروه هاي درسي علوم پايه وزارت آموزش و پرروش افزود: اگر معلم مهارتها و توانايي هاي دانش آموز را بشناسد، هم در امر آموزش نيز موفق مي شود و هم اينكه مفاهيم رياضي براي دانش آموز قابل پذيرش خواهد بود.

اين متخصص آموزش رياضي گفت: دانش آموز با دانش و تكنيك رياضي بايد بتواند ازفناوری روز، استفاده كند، زيرا برخي كاركردهاي رياضي با استفاده از نرم افزارهاي رايانه اي امكان پذير است اما تجزيه و تحليل و استفاده از نتايج آن را بايد به دانش آموز ياد داد.

كارگاه آموزش معلمان پايه ششم ابتدايي مناطق كاشان، آران و بيدگل، نطنز، بادرود، مهردشت و ميمه طي دو روز در كانون الزهراي كاشان برگزا رگرديد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.