نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در شرایط کنونی به صلاح نیست گفت: اتفاقات و مشکلات موجود در آموزش و پرورش ناشی از کمبود اعتبار است.

علی نعمت چهاردولی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مطرح شدن موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در شرایط کنونی به صلاح نیست بیان داشت: در حال حاضر چند ماه تا پایان دولت باقی نمانده و در این شرایط استیضاح هیچ وزیری به صلاح نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در صورت استیضاح 3 ماه طول خواهد کشید تا وزیر جدید معرفی شود ادامه داد: در حالی که 24 خرداد ماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود 3 ماه طول می کشد تا وزیر جدید از مجلس رأی اعتماد بگیرد و مشخص نیست که در صورت عوض شدن دولت این وزیر روی کار بماند یا خیر و این به نفع آموزش و پرورش نیست.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: آموزش و پرورش وزارت گسترده ای است که از آن انتظار ویژه ای می رود چرا که از هر خانواده ای فرزندی در این وزارتخانه جایگاه دارد.

چهاردولی افزود: جایگاه آموزش و پرورش به دلیل مشکلاتش در چند بخش خلاصه می شود که بخش اعظمی از این مشکلات به موقعیت ملی کشور باز می گردد.

وی گفت: مشکلاتی مانند استخدام و به کارگیری نیروها بدون مجوز از مجلس، عدم پرداخت مطالبات ادارات و کارکنان و معلمان و ... از مشکلاتی است که به موقعیت ملی کشور باز می گردد و در حالی که حدود 15 سال پیش سهم وزارت آموزش و پرورش از درآمد ملی 22 درصد بوده در حال حاضر این سهم 7 تا 9 درصد است که نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است این در حالیست که آموزش و پرورش از نهادهای پایه و سکان دار مبارزه با جنگ نرم است و اگر بخواهیم در مبارزه با جنگ نرم پیروز شویم باید آموزش و پرورش را دریابیم.

نماینده مردم ملایر اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با وجود اهمیت فراوان با بیشترین مشکلات مالی مواجه است و این مسئله در بروز مشکلات بیشتر تأثیر چشمگیر خواهد داشت.

وی با اشاره به حادثه پیرانشهر و آتش سوزی در مدرسه افزود: اتفاقات این چنینی ریشه در اعتبارات آموزش و پرورش دارد چرا که در بسیاری از مدارس دیگر نیز کمبودهایی داریم که ناشی از عدم اعتبار است.

وی گفت: آموزش و پرورش هنگامی که بخواهد سیستم پکیج را در مدارس وصل کند حداقل برای روستایی که 5 یا 6 محصل دارد و جایگاه این مسئله نیز در ساختمان مدرسه دیده نشد قادر نخواهد بود و این مسئله را در بسیاری از مدارس کشور شاهدیم که همگی ناشی از کمبود اعتبار در این وزارتخانه است./ز

برچسب ها: آموزش ، پرورش ، ملی ، استیضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار