سردار فدوي در جمع خبرنگاران:

ايران تاکنون 3 پهپاد اسکن ايگل را شکار کرده است/ ايجاد ناامني در خليج فارس آثار مرگباري براي آمريکا دارد

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به شکار پهپاد اسکن ايگل توسط نيروهاي مسلح کشور گفت: اين اولين بار نبود که اين اقدام از سوي نيروهاي مسلح کشورمان صورت گرفت، بلکه پهپاد اخير، سومين اسکن ايگل بوده که از طرف سپاه شکار شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار علي فدوي درحاشيه دومين "همايش جغرافيا، توسعه، دفاع و امنيت" با موضوع "فرصت‌ها و چالش‌هاي خليج فارس" در جمع خبرنگاران درباره امکان بسته شدن تنگه هرمز  اظهار داشت: خليج فارس از اهميت قابل توجهي براي کل جهان برخوردار است اما با توجه به اقدامات آمريکا امکان به خطر افتادن امنيت تنگه هرمز وجود دارد.

وي همچنين از برگزاري رزمايش سپاه در تنگه هرمز تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: اگر آمريکا در راستاي ايجاد نا امني در خليج فارس وارد عمل شود به طور حتم دست به حماقت زده است، زيرا اين منطقه از اهميت قابل توجهي برخوردار است.

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران درباره شکار هواپيماي بدون سرنشين اسکن ايگل اظهار داشت: اين اولين بار نبود که اين اقدام از سوي نيروهاي مسلح کشورمان صورت گرفت، بلکه پهپاد اخير، سومين اسکن ايگل بوده که از طرف سپاه شکار شده است، اما ما اين موضوع را رسانه‌اي نکرده‌ايم.

فدوي تصريح کرد: اين پهپاد مي‌تواند بيش از 30 ساعت به طور مداوم پرواز کند؛ آن طور که پهپاد شکار شده توسط نيروهاي مسلح کشورمان، يک و نيم ميليون ساعت پرواز داشته است.

وي تصريح کرد: با توجه به شکار پهپادهاي متعدد از سوي نيروهاي مسلح کشورمان، پهپاد اسکن ايگل در خط توليد قرار گرفته و قرار است در اختيار نيروهاي دريايي و هوافضاي کشورمان قرار گيرد.

سردار فدوي درباره وضعيت اقتصادي که در جهان در حال رخ دادن است، اظهار داشت: در حال حاضر جهان در شوک اقتصادي به سر مي‌برد از اين رو کشورهايي چون آمريکا به انرژي موجود در خليج فارس نياز دارند، لذا به خطر افتادن امنيت خليج فارس براي آنها آثار مرگباري دارد.

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران درباره تاثير برگزاري همايش‌هاي متعدد بر روند فعاليت‌هاي نيروي دريايي تصريح کرد: برگزاري اين همايش‌ها سبب مي‌شود که رويکرد نيروهاي مسلح کشورمان از سياست برّي به بحري تغيير پيدا کند و ما بتوانيم در تهديداتي که از طريق دريا صورت مي‌گيرد به صورت موفق وارد عمل شويم.

وي همچنين درباره انتقال نيروي دريايي سپاه به خليج فارس گفت: اين موضوع به دستور مقام معظم رهبري صورت گرفته است.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
اگر می خواستید پهپاد شکار کنید .
به مهندس حسین عبدی مراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۴۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
يک و نيم ميليون ساعت پرواز میشه یه چیزی نزدیک 170 سال! یعنی چی؟
آخرین اخبار