گرگاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

همکاري حوزه و دانشگاه باعث يأس دشمنان خواهد شد

دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز گفت: همکاري حوزه و دانشگاه حائز اهميت است و همراهي اين دو نهاد، دشمنان نظام جمهوري اسلامي را از پياده کردن اهداف و برنامه‌هاي شوم عليه کشورمان نااميد خواهد کرد.

طاهر گرگاني در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه با بيان اينکه شهید مفتح، پرچمدار وحدت بین حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: در آن زمان این شهید بزرگوار دریافته بود که علم و دین در مبارزه با دشمنان همانند تیر و کمان هستند و به همین دلیل در آن زمان با کینه دشمنان نظام به شهادت رسید.

 وی وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از هدف‌های برجسته امام خمینی(ره) در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: حوزه و دانشگاه، مکمل یکدیگر هستند که جدایی این دو  نهاد تربیت و آموزش، منجر به بروز نقص و مشکلاتي خواهد شد.
 
گرگاني به تحولات منطقه و ضرورت همکاری حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، به دليل تهديدهاي دشمنان عليه  کشورمان از اهمیت به سزایی برخوردار و  بدیهی است که در اثر همکاری این دو نهاد، دشمنان نظام مأیوس مي‌شوند و زمینه هر گونه دخالت و تجاوز نيز از بین خواهد رفت.
 
دبير جامعه اسلامي دانشگاه تبريز با بيان بر اينکه غرض از وحدت حوزه و دانشگاه، این نیست که حوزوی‌ها، علوم دانشگاهی را مطالعه کرده و یا دانشگاهیان الزاما علوم حوزوی را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که هر دو نهاد به شکل هماهنگ و متحد، به تدبیر امور ملت و جامعه اسلامی بپردازند.

وي تصريح کرد: البته شکی نیست که وحدت حوزه و دانشگاه  به عواملي چون تفاهم، سعه صدر، فروتنی علمی، روحیه احترام متقابل و نگرش به آینده نیازمند است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، حوزه ، مفتح ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار