ارومیه/

15 هزار تن سرانه تولید شیلات در آذربایجان غربی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سال جاری بیش از 15 هزار تن انواع شیلات در آذربایجان غربی تولید شده است.

علی مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 7 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در آذربایجان غربی پرورش داده شده است که از این تعداد، 25 درصد درجه 3، 45 درصد درجه 2 و 30 درصد درجه یک بوده‌اند.

وی افزود: استان در حال حاضر از واردات بچه ماهی از سایر استان‌های شمالی کشور بی‌نیاز و آمادگی صادرات به استان‌های همجوار را نیز دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تولیدات بخش شیلات در استان ابراز داشت: تاکنون بیش از 15 هزار و 413 تن انواع شیلات در آذربایجان غربی تولید شده که این رقم در سال گذشته 14 هزار و 350 تن بوده است.

وی رتبه اول پرورش شیلات کشور را در اختیار آذربایجان غربی دانست و تصریح کرد: در میان استان‌های غیرساحلی کشور رتبه اول در بخش پرورش شیلات به این استان اختصاص دارد که این امر باید سبب جلب توجه مردم به مصرف آبزیان و شیلات شود.

مختاری سرانه مصرف شیلات در استان را کم ارزیابی کرد و بیان داشت: در این مورد فرهنگسازی مناسبی توسط سازمان انجام شود تا در آینده شاهد افزایش مصرف سرانه آبزیان و به ویژه ماهی در بین هم‌استانی‌ها باشیم.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار خانوار در بخش صیادی استان گفت: این افراد به صورت دائم در بخش صیادی فعالیت دارند که سالانه بیش از 4 هزار و 700 تن انواع آبزیان را به بازار عرضه می‌کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: فعالیت‌های مفیدی در بخش‌های مختلف شیلات در استان انجام گرفته که نیاز به معرفی و زمینه‌سازی برای ورود دیگر افراد به این عرصه دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.