احمدپور: در دوهای سرعت باید رکوردهای بهتری می‌زدیم/ بودجه فوتبال صرف رشته‌های مادر شود

مربی دوهای سرعت ایران گفت: در مسابقات دوومیدانی غرب آسیا و در دوهای سرعت باید رکوردهای بهتری می‌زدیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، حامد احمدپور در مورد مسابقات دوومیدانی غرب آسیا اظهار داشت: سطح مسابقات بالا بود. به خصوص اینکه دوهای سرعت به دلیل اینکه کشورهای این منطقه دوندگان خوبی دارند شرایط خوبی داشت اما این رقابت‌ها نظم مناسبی ندارد.
 
وی ادامه داد: شیوه برگزاری درست نیست. کسانی که داور هستند تجربه زیادی ندارند. امارات پیش از این برنامه های خود را به پیمانکارهی خارجی واگذار می‌کرد اما حالا خودشان برگزار می‌کنند و همین موضوع سطح رقابت‌ها را پایین آورده است. اشکال در برگزاری زیاد است. یک نمونه در استارتی که در دوی ۱۰۰ متر زده و پس از آن صدای سوت داور، ورزشکاران را گیج کرد.
 
احمدپور در مورد رکورد ورزشکارران کشورمان گفت: رکوردها از نظر من راضی کننده نبود، چون ورزشکاران ما توانایی این را داشتند که رکورد بهتری را بزنند. رضا قاسمی در استارت ۱۰۰ متر جا ماند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، رکورد بهتری را ثبت می‌کرد. امیدوارم او در ۲۰۰ متر که روز شنبه برگزار می‌شود، جبران کند.
 
مربی دوهای سرعت ایران در پاسخ به این سوال که وضعیت دوی سرعت ایران در حال حاضر چگونه است، گفت: با تلاش های مشهدی یاری، رئیس کمیته دوهای سرعت فدراسیون وضعیت دوهای سرعت هر روز بهتر می‌شود.
 
وی در مورد اینکه دوهای سرعت بیشتر اصفهانی هستند گفت: امیدواریم سالن دوومیدانی اصفهان هرچه زودتر آماده شود. چون در حال حاضر در فضای باز تمرین می‌کنیم که هوای سرد باعث مشکل برای ورزشکارران می‌شود. با توجه به اینکه اکثر دوندگان سرعت از اصفهان هستند، امیدواریم سالن اصفهان وضعیت خوبی پیدا کند و بتوانیم در آنجا تمرین کنیم.
 
احمدپور خاطرنشان کرد: بودجه ای که صرف فوتبال می‌شود اگر تا المپیک برزیل به رشته‌های مادر مانند دوومیدانی داده شود، می‌توانیم جزء کشورهای پیشرو در المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی باشیم و مدال های بیشتری بگیریم. متاسفانه اکثر بودجه ورزش صرف فوتبال می‌شود و رشته های دیگر در سایه هستند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار