از سوي قاضي داسراي ناحيه 13 تهران صورت گرفت:

بازداشت مقصران حادثه گود برداري محله تهران نو / کشته شدن 3 تن

در پي گودبرداري غير اصولي که باعث کشته شدن سه تن از هموطنان شد با دستور قاضي داسراي ناحيه 13 تهران،مالک و مهندس ناظر ملک مذكور که مقصر حادثه شناخته شده اند، بازداشت شدند.

 
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ؛ در پي ريزش يک ساختمان 4طبقه 6واحدي که شامگاه گذشته بيست و يكم آذر ماه سال جاري در خيابان باباطاهر محله تهران نو تهران به وقوع پيوست و باعث کشته شدن يک پسر بچه 3ساله،دختر بچه 1.5 ساله و پيرزن 63ساله شد با دستور بازپرس گودرزي قاضي دادسراي ناحيه 13 تهران،مالک و مهندس ناظر ملک مذكور با تلاش ماموران کلانتري 128 تهران نو شناسايي و بازداشت شدند.
 
اين گزارش حاکيست،ساعت 18 و 2 دقيقه شب گذشته 21 آذرماه ماموران کلانتري 128 تهران نو از طريق تماس تعدادي از شهروندان با مرکز فوريت هاي پليسيي 110 در جريان ريزش يک مجتمع مسکوني قرار گرفته و رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
 
به محض حصول خبر و با توجه به حساسيت موضوع اکيپي از ماموران گشت فوريت هاي پليسي110فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به همراه رياست كلانتري به محل حادثه واقع در فلكه اطلاعات خيابان باباطاهر مراجعه و تحقيقات خود را در رابطه با صحت و سقم موضوع آغاز کردند.
 
مشاهدات ماموران حکايت از آن داشت که به علت گود برداري غير اصولي يک ساختمان نيمه کاره، ساختمان مسکوني همجوار اين ملک که مشتمل بر 4 طبقه 6 واحدي بود تخريب شده است.
 
تحقيقات ماموران حکايت از آن داشت که 90درصد ساختمان تخريب و به کل ريزش کرده است که  بلافاصله از طريق مرکز پيام کلانتري به سرعت عوامل اتش نشاني ،اورژانس ،اداره برق ،اداره گاز ،اداره آب،شهرداري منطقه 13 تهران اطلاع رساني گرديد و سريعا تمامي عوامل در محل حاضر شدند.در ادامه کارکنان کلانتري به همراه عوامل آتش نشاني تعداد 6 نفر را که از زير آوار مانده بودند خارج نمودند که به علت وخيم بودن حال يکي از مصدومان وي به سرعت به بيمارستان "امام حسين" انتقال داده شد.
 
بنابراين گزارش باپيگيري هاي به عمل آمده از سوي رييس کلانتري، بازپرس گودرزي قاضي دادسراي ناحيه 13 تهران در محل حضور يافت و ضمن بازديد از محل و مشاهده وضعيت بوجود آمده بلافاصله دستور بازداشت مالک و مهندس ناظر ساختمان را صادر کرد.
 
به دنبال اين موضوع سريعا ماموران کلانتري تهران نو وارد عمل شده و تحقيقات خود را به منظور شناسايي و دستگيري مسببان و مقصران اصلي اين حادثه آغاز کردند طي تحقيقاتي که از سوي کارآگاهان معاونت تجسس و اطلاعات کلانتري صورت پذيرفت مشخص شد "حسن" مالک ملک در حال گودبرداري و مهندس ناظر وي که " سيامک " نام داشت به محض فهميدن اينکه ساختمان تخريب شده است اقدام به فرار نموده که با اطلاعات بدست امده از مخفيگاه آنان بلافاصله نامبردگان در يک اقدام پليسي دستگير و به کلانتري انتقال داده شدند.
 
گفتني است،متاسفانه در اين حادثه غم انگيز و دلخراش تعداد 3 نفر از اهالي ساختمان به نام هاي خانم " شهپر " 63 ساله،  " پريا "  دختر بچه 1.5 ساله و " آرتين " پسر بچه سه ساله که در زير آوار مانده بودند با تلاش چند ساعته عوامل آتش نشاني و كارکنان کلانتري از زير آوار خارج شدند.
 
شايان ذكر است، حسب دستور مقام قضايي پرونده اي در اين ارتباط در کلانتري 128 تهران نو تشکيل و رسيدگي به موضوع کماکان ادامه دارد./ل
برچسب ها: گودبرداری ، غیراصولی ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار