قرآن کریم در مورد 2012 و پایان دنیا چه می‌گوید؟ + فیلم

یکی از موضوعاتی که از دیرباز ذهن آدمیان را درگیر خود کرده و علی رغم تلاش های نوع بشر در طول قرون و اعصار هنوز در هاله ی از ابهام است بحث از آینده جهان و به عبارتی عام این است که: آخر دنیا چه می شود ؟

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ قراجه فیض ا...  در جدیدترین نوشته خود آورده است:

و می گویند: اگر راست می گویید، این وعده کی خواهد بود؟» بگو! «علم [آن] فقط پیش خداست و من صرفا هشدار دهنده ای آشکارم.» و آن گاه که آن[لحظه موعود] را نزدیک بینید، چهره های کسانی که کافر شده اند در هم رود، و گفته شود؛ «این است، همان چیزی که آن را فرا می خواندید!»

آخرالزمان

یکی از موضوعاتی که از دیرباز ذهن آدمیان را درگیر خود کرده و علی رغم تلاش های نوع بشر در طول قرون و اعصار هنوز در هاله ی از ابهام است بحث از آینده جهان و به عبارتی عام این است که: آخر دنیا چه می شود ؟ این سؤال همانند پرسش از پیشینه جهان است که آن هم دقیقا روشن نشده و در حد فرضیاتی از دانشمندان تجربی مانده است .

ما ز آغاز وز انجام جهان بی خبریم اوّل و آخر این كهنه كتاب افتاده است

بسیاری از دانشمندان با توجه به شرایط کنونی زمین و بحرانهای موجود بسیار نگران حیات بشر بوده و به مطالعه بر روی حقایقی می پردازند که می تواند روزی منجر به اتمام حیات بر روی سیاره آبی شود.

بر اساس شواهد علمی موجود و مدارک تاریخی قدیمی نظریه هایی که به احتمال نابودی جهان تا سال 2012 پرداخته است مورد بررسی قرار گرفته است.

اینکه شواهد و قراین نشان دهنده این است که جهان ما رو به نابودی می رود که شکی در آن نیست، و در همه ادیان الهی یا غیر الهی مباحثی در این زمینه مطرح شده است در قرآن کریم به این موضوع به طور مشروح پرداخته شده است و آن زمان را هولناک و عظیم شمرده است و از در هم پیچیدن آسمان و زمین و متلاشی شدن کوهها و دریاها صحبت کرده است .
در نزدیكی ظهور علائمی غیر عادی در آسمان مشاهده می شوند از جمله : ظهور ستاره سرخ رنگ كه نشانه ای برای آغاز جنگ و خونریزیهای بسیار است ، ایستایی خورشید در آسمان از زوال تا غروب ، طلوع خورشید از مغرب آن ، ظهور دنباله داری كه مدار آن بطور متناوب تكرار می شود و در دوره های مختلف حیات بر روزی زمین دیده شده و موجب تغییرات شدید جوی و آب و هوایی در زمین می شود

در متون زرتشتیان آمده است:

... در آسمان نشانه گوناگون پیدا باشد...( زند بهمن‌یسن، ص 11، ف 6 ، بند 4 )

در كتاب مقدّس می خوانیم :

و در آفتاب و ماه و ستارگان علامات خواهد بود...* و آن گاه پسر انسان( عیسی مسیح) را خواهند دید كه بر ابری سوار شده، با قوّت و جلالِ عظیم می آید. (كتاب مقدّس، عهد جدید، ص 133، انجیل لوقا، ب 21 ، بند 25 و 27)

بررسی روایات نشان می دهد كه طلوع ستاره ای سرخ رنگ و سقوط شهاب سنگ یا ستاره دنباله دار كه موجب خسف در زمین نیز می گردد، از علائمی است كه به نزدیكی ظهور دلالت دارد.

طبق روایات اسلامی، در ماه رمضان سال ظهور امام مهدی (علیه‌ السلام) حوادث بسیار عجیبی در جهان رخ می دهند كه از زمان فرود آمدن آدم (علیه ‌السلام) تا آن زمان بی سابقه می باشند.

برخورد شهاب سنگی بزرگ به زمین در روایات آخرالزمان ادیان دیگر هم آمده و این فرضیه به حدی قوی است كه بر اساس آن فیلمهای متعددی هم ساخته اند و آن را نشانه پایان حیات كنونی بر روی زمین و شروع عصری جدید می دانند و زمان آن را سال 2012 اعلام كرده اند.

در روایات اسلامی و قرآن كریم نیز به صراحت از آخر الزمان و برخورد ستارگان با یكدیگر و تیره شدن خورشید و به هم خوردن نظم سیارات و زلزله های شدید و آتشفشان به عنوان دلایلی برای نزدیكی قیامت یاد شده است. اما بر اساس روایات در هنگام ظهور و قبل از آن نیز از برخورد دنباله داری به زمین یاد شده كه موجب كشته شدن عده زیادی می گردد ولی پایان جهان نیست و ضمن اینكه تاریخی برای آن تعیین نشده است.
آخرالزمان

بطور خلاصه می توان گفت در نزدیكی ظهور علائمی غیر عادی در آسمان مشاهده می شوند از جمله : ظهور ستاره سرخ رنگ كه نشانه ای برای آغاز جنگ و خونریزی های بسیار است ، ایستایی خورشید در آسمان از زوال تا غروب ، طلوع خورشید از مغرب آن ، ظهور دنباله داری كه مدار آن بطور متناوب تكرار می شود و در دوره های مختلف حیات بر روزی زمین دیده شده و موجب تغییرات شدید جوی و آب و هوایی در زمین می شود .

 


پایان دنیا از نظر قرآن

با نگاهی به مجموعه آیات قرآن در می یابیم که قرآن زوال و نیستی جهان کنونی را مترادف با نیستی محض آن نمی داند بلکه آن را در بخشی از یک فرآیند قرارداده که به مفهومی پایانی برای آن متصور نیست. به این معنا که نیستی و زوال دنیا و جهان مادی کنونی برای تبدیل شدن به جهانی نو با شکل و شمایل و ماهیتی دیگر می باشد. تبدیل جهان مادی به جهانی دیگر نیازمند فروپاشی این دنیای مادی است که قرآن از آن به «یوم تبدل الارض غیرالارض والسموت» تعبیر می کند. آن چه از آیات قرآن - و حتی بعضی از سوره های اختصاصی که به مسأله پرداخته است- برمی آید، جهان هنگام تبدل از صورتی به صورت دیگر و ایجاد «طرحی نو» دچار حوادث و رخدادهایی می گردد که در قرآن از آن به «اشراط الساعه » تعبیر شده است.

مفسران، برخی از تحولات اجتماعی و هم چنین فروپاشی نظام طبیعت و در هم پیچیده شدن و تبدیل آسمان و زمین پیش از ظهور قیامت را که در آیات گوناگونی به آنها اشاره شده، از نشانه های قیامت دانسته اند. در روایات نیز بر تحولات اجتماعی و دگرگونی های کیهانی که پیش از قیامت واقع می شود عنوان "اشراط الساعه" و نشانه های رستاخیز اطلاق شده است.

در قرآن کریم به بسیاری از دگرگونی های طبیعی که در آن زمان رخ خواهد داد اشاره شده است مثل : -ظهور دود (گاز) در آسمان -دمیده شدن صور - تاریک شدن خورشید، ماه و ستارگان -شکافتن کرات - زلزله شدید - فروپاشی کوه ها و ....
کسانی که دعاوی شبیه این دعاوی را دارند که کمتر از یک دهه به ظهور مانده است؛ یا پیرمردان ظهور را خواهند دید و یا ... آنان نیز به «توقیت ظهور» رو آورده‌اند و مشمول روایات نهی از توقیت خواهند بود
چرا زمان قیامت مشخص نشده است؟

نامعلوم بودن زمان و کیفیت وقوع قیامت، داراى اثر تربیتى است زیرا در صورت معلوم بودن آن چنانچه زمانش دور باشد، غفلت همگان را فرا مى‏گیرد و اگر نزدیک باشد، پرهیز از بدیها به شکل اضطرار و دور از آزادى و اختیار در مى‏آید.

با وجود نامشخص بودن زمان وقوع قیامت، تعابیر قرآن حاکى از آن است که عمر کوتاه دنیا و همچنین دوران برزخ به قدرى سریع طى مى‏شود که به هنگام وقوع قیامت، انسان‏ها فکر مى‏کنند تمام این دوران چند ساعتى بیش نبود.

«وَ یَقُولُونَ مَتَى هَـذَا الْوَعْدُ إِن كُنتُمْ صَادِقِینَ ، قُلْ إِنَّمَا الْعِلْمُ عِندَ اللَّهِ وَإِنَّمَا أَنَا نَذِیرٌ مُّبِینٌ ، فَلَمَّا رَأَوْهُ زُلْفَةً سِیئَتْ وُجُوهُ الَّذِینَ كَفَرُوا وَقِیلَ هَذَا الَّذِی كُنتُم بِهِ تَدَّعُونَ »( سوره ملک ،آیه 25-27) ؛ «و می گویند: اگر راست می گویید، این وعده کی خواهد بود؟» بگو! «علم [آن] فقط پیش خداست و من صرفا هشدار دهنده ای آشکارم.» و آن گاه که آن[لحظه موعود] را نزدیک بینید، چهره های کسانی که کافر شده اند در هم رود، و گفته شود؛ «این است، همان چیزی که آن را فرا می خواندید!»

« یَسْأَلُكَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللَّهِ وَمَا یُدْرِیكَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَكُونُ قَرِیبًا »( سوره احزاب ، آیه 63) ؛ «مردم از تو درباره رستاخیز می پرسند، بگو «علم آن فقط نزد خداست» و چه می دانی؟ شاید رستاخیز نزدیک باشد».

خداوند بلند مرتبه به پیامبر عظیم الشأنش که علم نبوی دارد دستور می دهد به مردم بگو من زمان وقوع قیامت را نمی دانم و علم آن نزد خداست و بس که در چنین روزهایی هر کسی به خود جرأت ندهد که وقتی برای قیامت تعیین کند ، چرا که حکمت خداوند متعال ایجاب می کند که زمان قیامت پنهان باشد تا هر کس ظرقیت وجودی خود را نشان دهد اگر بنا بر دانستن زمان قیامت و مشخص بودن آن بود خداوند متعال خود به آن اشاره می کرد .

«قُل لَّا یَعْلَمُ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَیْبَ إِلَّا اللَّهُ وَمَا یَشْعُرُونَ أَیَّانَ یُبْعَثُونَ بَلِ ادَّارَكَ عِلْمُهُمْ فِی الْآخِرَةِ بَلْ هُمْ فِی شَكٍّ مِّنْهَا بَلْ هُم مِّنْهَا عَمِونَ ».( سوره نمل آیاتت65و 66)
قیامت

«بگو: «هر که در آسمان ها و زمین است، جز خدا غیب را نمی شناسند و نمی دانند کی برانگیخته خواهند شد؟» [نه] بلکه علم آنان درباره آخرت نارساست؛ [نه] بلکه ایشان درباره آن، تردید دارند ، [نه] بلکه آنان در مورد آن کور دل اند.»

گفتیم که خداوند متعال وقت قیامت را بنا بر مصالحی بیان نداشه است و تأکید دارد که علم به آن هم نزد خداست و بس . در مورد علائم قیامت و ظهور روایات بسیاری به ما رسیده است اما در تعیین وقت آن نه و اگر هم چنین روایتی وارد شده باشد عیب آن از همین جا که معارض با نص صریح قرآن است مشخص می شود .

علاوه بر آن امامان عظیم الشأن ما از توقیت و تعیین وقت برای ظهور و به تبع آن قیامت به شدت بر حذر داشته اند.


روایت نهی از توقیت

در بین روایات غیبت، یکی از مضامین مکرر و موکد، روایات نهی از توقیت (تعیین زمان برای ظهور) است. این روایت از پیامبر اسلام تا امام زمان (علیه السلام) نقل شده است و با تعبیراتی سخت و غلیظ بیان شده است. وقت ظهور سرّ الهی تلقی شده و بیان وقت، کذب و دروغ بر خداوند به شمار آمده است: کذب الوقاتون.(ر.ک. به کتاب‌های: الغیبه (شیخ طوسی) اکمال الدین و اتمام النعمه (شیخ صدوق) کتاب الغیبه (نعمانی) اصول کافی(کلینی) و منابع دیگر.)
مسلمانی که به دین و قرآن خود باور دارد شایسته نیست که چنین القائات کذبی را بپذیرد و در امور خود هم ترتیب اثر دهد، بلکه شایسته است همواره در فکر هولناکی قیامت باشد و بر اعمال خود مواظبت کند چرا که در آن زمان مفر و پناهی جز خداوند متعال ندارد و البته مؤمنان رستگرانند و در پناه خدای خود از هر گزندی در امان خواهند ماند

این گونه روایات، که اگر متواتر نباشند، مستفیض می‌نمایند، تأمل برانگیز و مسئولیت سازند. همان گونه که تعیین دقیق زمانی، توقیت است؛ بیان حدود گونه زمانی نیز توقیت است. به عنوان نمونه، کسی که می‌گوید: ساعت 10 به ملاقات‌تان خواهم آمد؛ برای دیدارش وقت‌گذاری کرده است. همین گونه کسی که می‌گوید حدوداً ساعت 10، یا بین 10 و 11 به دیدارتان خواهم آمد، نیز «توقیت» دیدار کرده است و لذا اگر در آن محدوده زمانی دیدار رخ ندهد، متهم به خلف وعده خواهد شد. و خلف وعده هم البته که از گناهان کبیره است.

از این رو، کسانی که دعاوی شبیه این دعاوی را دارند که کمتر از یک دهه به ظهور مانده است؛ یا پیرمردان ظهور را خواهند دید و یا ... آنان نیز به «توقیت ظهور» رو آورده‌اند و مشمول روایات نهی از توقیت خواهند بود.

حالا عده ای می خواهند بر پایه باورهای خود که مشخص نیست چه هدفی را دنبال می کنند این تنش را در جهان ایجاد کنند که فلان زمان ، زمان پایان دنیا و بروز و ظهور قیامت است و در این راه از ابزرهای پر قدرت رسانه و سینما استفاده می کنند که افکار پلید خود را در ذهن مخاطب نهادینه کنند تا به آن هدف ناپیدای خود برسند .

مسلمانی که به دین و قرآن خود باور دارد شایسته نیست که چنین القائات کذبی را بپذیرد و در امور خود هم ترتیب اثر دهد، بلکه شایسته است همواره در فکر هولناکی قیامت باشد و بر اعمال خود مواظبت کند چرا که در آن زمان مفر و پناهی جز خداوند متعال ندارد و البته مؤمنان رستگرانند و در پناه خدای خود از هر گزندی در امان خواهند ماند.

حالا بگذارید کسانی که برای دنیا و آخرت مردم تعیین تکلیف می کنند پناهگاه بسازند و خود را نجات یافته و وارثان دنیای جدید بدانند، ولی بدانند که: «یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ » (سوره فتح آیه 10)حاشا که از آنچه در انتظارشان هست و خداوند متعال وعده فرموده مفری بیابند.

  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۹
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
خ سخت بیان کردید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۲:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام دوستان ،دنیاشده دنیای تورم وفشار،دیگه جای زندگی کردن نیست ،هرچقدرهم که عمرکنیم گناهانمان هم بیشترمیشه ،خدای امام زمان کمک کنه که زودترتموم بشه این فشارروحی وجسمی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۹ دی ۱۳۹۸
امکان نداره چون این که با شهاب سنگ دنیا به اخر نمیرسد چون با جنگ جهانی امریکا و سوریه دنیا به اخر میرسد ولی باور کنید که دنیا حتملا به اخر میرسد
Japan
sarasahayi
۰۷:۰۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
خدايا آخر و عاقبت همه ما رو ختم به خير کن
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضاصاعدی
۰۰:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
سلام علم کتاب آسمانی خدارا خواندم وقبول دارم من خداوند می فراید درکتاب قران ظهور قیامت 50هزار اند فرا می رسد روز قیمامت یعنی از حضرت آدم تاالان 11تا 10 هزار ساله تاروز قیامت 40هزارخورده مانده به روز قیامت برسد خدانگهدار
Iran (Islamic Republic of)
رضا رحیم زاده مجدآباد
۱۰:۲۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
خدا خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
ببخشید دو ماه پیش خواب وحشتناک در مورد اخر الزمان دیدم خواب دیدم دنیا تموم شده و انسان ها مجبور بودن به یه سیاره دیگه سفر کنن تعبیرش چیه ممنون میشم جواب بدهید
Iran (Islamic Republic of)
مینو
۲۲:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
من خواب بدی دیدم. می شه تعبیرش رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
mostafa
۲۰:۵۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ابی دودی
۱۰:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۲
سلام خیلی عالی بود با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
کیف میکنم وقتی میبینم غربی ها ضایع میشن
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۴:۱۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
یکی از دوره های قبل از ظهور امام زمان دوره شک و تردید است یکی از این خرافه گویی ها پایان دنیا میباشد که امروزه جامعه بشری با ان دست به گریبان است.و این خرافه گویی ها ادامه پیدا میکند تا موقعی که اقا ظهور کند و در ان لحظه کسی ظهورش را باور ندارد و میگویند خرافه ای بیش نیست.و به مقابله با ان میپردازند
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۱۴:۱۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
.من می گم این امکان نداره.
United States of America
هانا
۱۳:۲۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
با تشکر اطلاعات بسیار عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۱۲:۲۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
سلام واقعا جالب بود سبحان الله
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۱:۵۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۱
سلام چرا ما باید دهن بین باشیم و چیزهایی رو که با عقل و دینمون در تضادند باور کنیم اون روز هم میاد و هیچ اتفاقی نمیوفته و باعث سر افکندگی و خجالت شدن این یهودی هت میشه.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل اکبری
۲۱:۱۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
سلام یک دوری می زدم در نظرات دوستان عزیز به این کلمه بر خوردم (نسترا داموس شیاد) لازم به توضیح است که بگم بعضی از صاحب علم ها و عالمان ما ایرانی ها قبولش دارن ولی لازم به زکر است که بگم کتابی که اخیرن به نام کتاب گمشده ی نسترا داموس منتشر شده مال این اقا نیست بلکه چاپ شده ی دروغ های یهودیانه که بانام نستراداموس وبعضی عکس های مثلا رمز الود که مشخصه که یهودیا نمیان واسه ی سر گرمی همچین کاری کنه و برای این کار همچین سرمایه گزاری کنه پس دلیلهای پشت پرده ای است که یکیش تخریب کامل مسجد الاقصی است که من یک نکته با شما مسولان این باشگاه دارم جان من هم که بی ارزشه هیچی برای امام زمانتون دقت کنید مسجد الاقصی گنبدش کبود یا تقریبا فیروزه ای هست نه طلایی اون مسجد قوةالسخره است برید تحقیق کنید مسجد الاقصی زیرش طونل ها حفر شده ما کجای کاریم تقریبا۹۰٪ ش تخریب شده برای اقا اگه شده از این یک مجله ی خبری درست کنید و به اطلاع مردم برسونید باتشکر از همه ی مسولان به امید وصال به حق مطلق
Hong Kong
سارا
۱۶:۵۶ ۰۱ دی ۱۳۹۱
با سلام
آقای اکبری کاملا درست می گویند. من هم از شما خواهش می کنم در مورد مسجد الاقصی اطلاع رسانی درست کنید.
نمی دونم چرا صدا و سیما در طول این سالها مسجد الاقصی واقعی را نشان نداده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
سلام به قول محمدهرچي خدابخواد...ولي مي حالي بده تموم بشه دنيا بهتر!!!
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۹:۱۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
بسیار جالب بود.ممنون از اطلاع رسانی بسیار خوب شما.
Germany
سهیلا
۰۹:۱۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
دوست داشتم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۱:۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
سلام به همه عزیزان اولا از مطالب پر محتوا واموزنده شما ممنون دوم چند روز قبل رادیو معارف در این مورد بحث کوچکی داشت پیش بینی پایان گرفتن جهان را به مایاها نسبت میدهند بنا به گفته کارشناس برنامه تاریخ ذکر شده از نظر مایاها پایان دوره دوازدهم واغاز دوره سیزدهم وهمچنین زمان ورود الهه جنگ و خونریزی به زمین است ودر ضمن از تاریخ ذکر شده تا پایان جهان طبق پیش بینی گذشتگان این قبیله هفت هزار سال دیگر مانده وبه شدت نابودی کره زمین در سال 21012 را رد میکنند در هر صورت تمام این حرفها خرافاتی بیش نیست و تاریخ روز اخر را فقط خدا میداند وبس-الهم عجل الولیک الفرج با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مسلمان
۰۰:۵۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
باسلام اینها فقط اینارو واسه مردمای گذاشتن که ساده لوح هست وبی سواد
ایمان داشته باشی این حرفارو قبول نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۰:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
اینها فقط ساخته ذهن اونایی که میخوان اعتقادات مسلونا رو تضعیف کنن و بعد از زمان اعلام شده بگن ها دیدی کسی نیومد اتفاقی نیفتاد و این دروغو هم به ما نسبت بدن و بگن شما که میگید امام مهدی (عج) میاد دیدی نیومد
و هزار نقشه شومی که ممکنه در سر داشته باشند تا با منحرف کردن اذعان عمومی افکار پلیدشون رو پیاده سازی کنن اما غافل از اینکه خداوند می فرماید:"...و مکروا مکر الله الله خیر الماکرین"
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۱۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
خالق ما خداوند است وزندگی ومرگ ما هم دردستان خداوند گار است نترسید ونهراسید که الله با ماست وخود نگهدار همه انسانهای روی زمین وهمه موجودات است به امید روز های خوش ....یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
محسن از همدان
۲۳:۳۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
ممنون بابت اطلاع رسانی دقیق
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
خیلی عالی بود کف کردم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۵۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
اینا همه یهودی ها هستند که می خوان دنیارو حکومت کنند
Iran (Islamic Republic of)
مريم
۲۰:۵۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
خوب بود . ولي من بازم شك دارم .راهنمايي
Iran (Islamic Republic of)
jermey
۲۰:۳۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
ولی من میگم واقعیت داره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۲۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
سلام
ممنون که این متن روگزاشتیدوماروآگاه کردید.
هرکسی که به این حرف هااعتقادداره یعنی حرف خداروکه تو قرآن گفته قبول نداره(اعوذوباالله))
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۰:۰۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
ایول دارین
Iran (Islamic Republic of)
فاضل
۲۰:۰۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
ازاین که مردم را مطلع می کنید ممنونم
باوجد اینکه امام زمان نیامده این امری محال است با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین از نصراباد
۱۷:۴۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
سلام .چرا فکراتونو مختوش میکنین بابا هرچی خدا بخواد همون میشه .م.گه از مرگ ترس دارین یا امروز یا فردا
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۷:۳۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
من که دلم میخواهد اتفاقی بیفته ولی منجر به نابود شدن جهان نشه تا اینایی که میگن دروغه ضایع بشن
Iran (Islamic Republic of)
محمدىمحمدى
۱۷:۱۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
باسلام‫ ‫و‫ عرض‫ ادب
كجل‫ خيلى‫ بدونه‫ سر‫ خودشو‫ درمان‫ مى‫ كنه‫.
ضمن‫ احترام‫ به‫ تمام‫ دانشمندان‫ اما‫ اينها‫ برن‫ مشكل‫ خودشونرو‫ حل‫ كنندببين‫ كوساله‫ قرمز‫ جايى‫ هست‫ بخرنديا‫ خرافات‫ زيادى‫ دارن‫ كم‫ آوردن‫ از‫ خرافات‫ بريتانيايى‫ ها‫ قرض‫ كنن
ماايرانيا‫ انسانهاى‫ فهيمى‫ هستيم‫،اول‫ خودم‫ بازم‫ خودم‫ بعدهمه‫ را‫ قسم‫ ميدم‫ ارزش‫ خودمونو‫ بايين‫ بياريم‫ كه‫
زمانى‫ كه‫ غربيا‫ همديكرو‫ مى‫كشتن‫ يا‫ عربا‫ ملخ‫ مى‫ خردن‫ ودختراشونو‫ زنده‫ بكور‫ مى‫ كردن‫ مابه‫ انسانيت‫ بها‫ مى‫ داديم
جراحالا‫ اينطور‫ شده‫ بياييد‫ به‫ خودمون‫ بيشتر‫ ارزش‫ بديم‫ بانظربردازى‫ ديكران‫ برنامه‫ هامون‫ بهم‫ نخوره
به‫ اميد‫روزهاى‫ بهتر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۰۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
حرف این غربتی ها رو گوش ندین هدفشون از راه به در کردن جووناست.مگه شماها به خدا ایمان ندارین؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
oki
Iran (Islamic Republic of)
ندا و محسن
۱۱:۳۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
ما تحت تاثیر قرار گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۰:۴۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
به نام او
با سلام؛
مطلب خوبی بود، ولی یک مشکل داشت:
نباید علائم ظهور را با پیش بینی وقت ظهور اشتباه گرفت..
وقتی بعضی از بزرگان میگن زمان ظهور نزدیکه نه اینکه بخوان پیش بینی زمان کنن، بلکه طبق آیات قران و روایات معصوم علائم را کنار هم گذاشته و متوجه می شوند زمانش نزدیک است..
مگر ما دعا نمی کنیم حضرت آقا هر چه زودتر ظهور کنن؟؟ یعنی در این زمان که ما هستیم، این امید به نزدیکی ظهور است که اشکال که ندارد هیچ بسیار ثواب هم دارد..
این مطلب کمی گنگ توضیح داده و باعث ترس میشه..
خلق الله رو نترسونید، از اینکه بترسن از ظهور حرفی بزنن که نکنه پیش بینی باشه و گناه داشته باشه..
زنده باد اسلام و امت اسلامی..
لعنت خدا بر شیطان رانده شده و تمامی دشمنان اسلام..
به امید ظهور نزدیک ، و هم رکاب بودن با سرورمان حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداک
(اللهم عجل لولیک الفرج)
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
دوستان اگر اعتقاد دارید یک برگ بدون اذن الهی نخواهد افتاد پس 3روز شب شدن و آخر دنیا هم به دستور خداست....اگر این اتفاق افتاد حتما امر الهی بوده وحکمتی دارد اگر هم نیافتاد بدانید خدا عالم بر همه چیز است. اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
سلام به همگی مرگ همیشه بوده وهست چه سه روز دیگه جه همین حالا فقط خودش میدونه مگه حضرت محمد (ص)نفرمودند: من از قدم دیگرم خبر ندارم پس حالا ما چی بگیم ،بگیم ما این دنیا را دودستی میخواهیم بچسبیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
هر اتفاقی می افته بیافته فقط ای کاش باعث بشه امام زمانمون زودتر ظهورکنه. منکه این روزها همش منتظر یک خبر خوشم. یعنی میشه تا من زندم امام زمان بیاد؟
Germany
محمد
۰۱:۱۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
هرچه خداخواهد همان شود
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
حرف های غربی های احمق به نظر خودشون قشگه اما واسه ما جوکه
میخوان با این حرفا مردم رو سر گرم کنن.اگه حرفاشون درست بود چه دلیلی داره تا اخرین لحظه به فکر غارت کشورها باشن‏!‏؟مگه میخوان با خودشون ببرن‏!‏‏!‏‏!
Germany
عباس
۲۳:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
خدا کنه .........................
Netherlands
sobhan
۲۲:۵۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
ساله2010 بود که گفتن یه شهاب سنگ یا در12 یا در21 دسامبر2012 به زمین برخورد میکنه.2ماه بعد فراماسونی ها شایعه کردن که 12دسامبر2012 زمین بر اثر زلزله و آتشفشان نابود میشه.الان بعد از2سال دارن میگن 3شبانه روز تاریکیه و ساعت شب و روز به هم میخوره و از این حرفا.هرچی خواست خدا باشه همونه.این حرفا شایعست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
بد
Iran (Islamic Republic of)
بي خبر
۲۲:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
هر وقت كه خدا بخواهد قيامت مي شود حالا يا 2012يا هروقتي ديگر مهم اين است دراين مدت به خدا نزديك تر شده و توشه راهي جمع كنيم و بهتر است تا از چيزي يقين حاصل نشده آن را باور نكنيم و در كار خدا دخالت نكنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
من درباره این اطلاعات و اطلاعاتی که تو سایتهای دیگه خوندم باید بگم اطلاعات شما هم درست نیست
چون منظور اونا از گفتن آخر دنیا فقط اتفاقات غیر طبیعی زیاد هست و شاید اشاره به آخر الزمان که ظهور آقا امام زمان هست اشاره میکنه که درست با نشانه های ظهور ما مطابقت می کنه .ولی مطمئنم که آخر الزمان نزدیکه و منظور از آخر زمان نزدیکی به ظهور آقام امام زمان (عج) هست بزرگترین نشانه اش شیطان پرستیه که جهل آدما رو کاملا آشکار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۷:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
سلام / پیرو تنها امیر مومنان علی بن ابیطالب باشید/ هر وقت قیامت شد ، شد / ولایت علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۰:۳۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
مطالبتون فوق العاده بود.کاش به جای توجه به دروغ های غرب و آمریکا همگی دعا کنیم از بین 6 میلیارد جمعیت جهان313نفر لیاقت یاری آقا رو پیدا کنن تا انشاا... به خواست خداوند منتقم خون شهیدان کربلا هرچه زودتر ظهور کنه.برای سلامتی امام زمان(عج)صلوات
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۲۳:۲۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
درگیرش نشو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
بابا کی میدونه.شاید آره شاید هم نه.ای بابا ول کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
نوروزي
۲۲:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
با سلام تشكر
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۲:۱۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
نه دروغه کی.....باور نکنید..... صلوات بفرستین
United States of America
احمد
۲۲:۰۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
ایشالا که 30اذر روز نابودی رژیم اشغالگر قدس و ایالت متحده امریکا خواهد بود
الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ebi
۰۱:۰۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۱
چه ربطي داشت آخه؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
Germany
علی آذرسا
۲۱:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
اگر انسان قادر بود که پیش بینی کند که کی روز قیامت است پس باید چنین قدرتی داشته باشد که از ان جلوگیری یا پیش گیری کند اگر کسی مدعی چنین چیزی است باید از ان درخواست معجزه کرد .
لازم به ذکر است که هیچ قدرتی بالاتر قدرت و فهم و علم خداوند منان بخشنده نیست
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۱:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
سلام
الله اکبر
باز این قضایا شروع شد عزیزان من زیاد به این چیزها فکر نکنید ما حتی نمی دونیم یک دقیقه دیگر زنده ایم یا نه، شما حالا فکر 3 روز دیگر رو می کنید اون خدایی که بالای سر ماست به همه چیز دانا ست حالا چه فرقی می کنه کی می میریم یا سه روز دیگه یا 30 سال دیگه
ولی من هم به هیچ عنوان به این حرفها و شایعات اعتقاد ندارم و اگر هم اعتقادی هست اول از همه باید به اون خدایی که خالق تمام دنیا و صاحب دنیاست داشته باشیم اون وقت قلبمون اروم میگیره و دیگه هیچ حادثه ای نگرانمون نمی کنه.
از من حقیر بر تمام بزرگوارانی که این پیغام رو می خونن هر وقت از چیزی ترس داشتید یا نگرانی در شما ایجاد شد با نیت پاک آیه الکرسی رو بخونید دوای هر دردیه .
و هر چه زودتر توبه کنیم که خداوند توبه کنندگان رو می بخشه.نه بخاطر این شایعات بلکه به خاطر خودمون که ممکن همین الان مرگ به سراغمون بیاد
قربون خدا برم که این همه قدرت ،صبر داره ازش ترس نداریم اون وقت یه گروهی که تا 2 - 3 سال پیش هیچ کس آشنایی باهاشون نداشت اینقدر معروف شدن این شایعات رو درست کردن و همه را به جون هم انداختن
بابا جان اگر این شایعات درست بود الان فکر می کنین کله گنده های آمریکاییها بیکار نشسته بودن الان دنبال سوراخ موش می گشتن که پنهان شن
Iran (Islamic Republic of)
yazdan
۲۰:۲۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
very good
Iran (Islamic Republic of)
اف
۲۲:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
چی چی وری گود.؟
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد اروجی
۲۰:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
اولا تشکر از روشن گری هایتان ولی دوما شما علائم ظهور وعلائم قیامت را ، مجزی نکرده اید . همچنین جمله ی :"بسیاری از پیران شما هم او (امام زمان ) را خواهند دید"از عالم مجتهد عارف آیت آلله بهجت است ، ومعنای این جمله نزدیک بودن ظهور است ، که اشکالی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
خداهممونودرپناه خودش حفظ کنه.حتی فکرکردن بهش ترسناکه.ایمانمونوبایدقویترکنیم.التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
محمد از گیلان
۱۷:۰۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
همه ما باید بدونیم که دنیا دو روزه و
ما باید قدر هر ثانیه اش رو بدونیم
پس امروز بمیریم یا فردا یا اخر 2012 چه فرقی داره اما خوش بحال کسی که به فکر اون دنیاش بوده و دستش پره
!!!ولی اگر من میدونستم دنیا کی تموم میشه ...میکردم یا چی رو
نمیکردم
نمی دونم چی کار میکردم شما بگین
باتشکر از شما دوستان عـــــزیــــــز
Iran (Islamic Republic of)
taha
۱۵:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
مطالب عالی بود.
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۴:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
بعضی از مطالبش واقعیت بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
خدا کنه که امامون زود زود ظهور کنه و بیاد روزی که وقتی میبینیمشون اشک بیریزیم بابا به اینا بگید ما شیعه مولا علی هستیم نمیترسیم که ....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حنظله
۱۱:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
سلام.درتقویم و نظریات همین اقای نسراداموس 21 اخردنیانیست بلکه دوره جدیدی درتاریخ و زندگی انسان است.درضمن ماکه شیعه هستیم بایدتوی روایات و احادیث خودمون دنبال علایم ظهوراقامون باشیم نه اراجیف دول غربی که همیشه سعی درتضعیف اعتقادات ما داشتن.بهرحال بابت توضیحاتتون ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۱:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
باتشکر ازاین بررسی دقیق شما
Iran (Islamic Republic of)
دنیل
۱۰:۳۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
پناه میبرم به خدا از شر شیطان رانده شده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۱۰:۰۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
خوب بود
United States of America
paridoukht
۰۷:۳۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
و لا یمکن الفرار من حکومتک، نتوکل علی الله الهی لا تسلط علینا ما لا یرحمنی، امین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
سال 2012 اتفاقی نخواهد افتاد و سال را 2015 اعلام خواهند کرد که باز هم دروغ است
به لطف خدا فرج نزدیک است ولی نه در زمان هایی که مشخص کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
خدايار
۰۲:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
هرجه‫ باشد
اتفاقى‫ بافتد‫ يا‫ نه‫ آن‫ شودكه‫ خواست‫ خداوندبلندمرتبه‫ است‫.
نتيجه‫:مطمن‫ باشيدخيراست‫.
ماكه‫ قبول‫ كرديم‫ خداوند‫ متعال‫ مهربان‫ ترين‫ است‫ هرجه‫ خواست‫ اوباشدبهترين‫ است
محكم‫ باشيم‫ نلرزيم‫ شك‫ نكنيم‫ هرجه‫ ازطرف‫ اوست‫ خيراست‫ انشاالله
شادباشيد‫.خدايارمحمدى‫‫،محمدياش‫ صلوات
United States of America
طاها
۰۱:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
سلام _ ب نظر من تا خدا نخواد ي برگ از درخت نميافته
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۰:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
به نظر من سه روز تاریکی میتونه راست باشه و میتونه اغاز تحولات اومده تو روایات باشه بالاخره این تحولات باید از یه جاشروع بشه و ادم اگر همین الان هم توبه کنه میتونه از یاران امام زمان باشه سرسری نگیرین ،اقا فدای لطف و کرمت زودتر بیا مردیم از جدایی
Germany
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
من که بالاخره نفهمیدم قضیه شهاب سنگ درست بوده یانه ؟خواهش می کنم باصراحت وسریع جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
meti
۰۰:۴۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
نميخام بگم راسته اما يه چيز هايي هست
Iran (Islamic Republic of)
مجیدکوهستانی
۲۳:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۱
آیااین شایعه۳روزشب شدن که همزمان باتقویم مایاهاهست درست هست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۱
آيا قرار است ٣ روز شب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۱
ای وای حالا نمیشه سال بعد پایان دنیا باشه آخه من تازه رو دور درس خوندن افتادم
Iran (Islamic Republic of)
pasha
۰۶:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۱
مرگ بر نسرداموس شياد
Germany
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
امام كاظم (ع) در مورد تعيين كنندگان وقت ميفرمايند:كذب الوقاتون .تعيين كنندگان وقت دروغ گويند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
عزيز امام باقر(ع) نه امام كاظم(ع)
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۰۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
مرسی،خیلی خوب بود
لازمه ابن چیزا ،بعضی وقتا یادآوری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
ممنون و متشکرم بسیار جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل اکبری
۲۱:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
سلام باتوجه به این که امام زمان(ع) ظهور نکرده اند وهیچ یک از نشانه های ظهور دیده نشده پس کاملا این حرف ها مردوده و قابل توجه که انتشار این اخبار کاملا کار یهود هست پس ما اگر اندکی این نظریه قبول داشته باشیم یعنی در ظهور و وعده ی الهی شک کردیم واین کفر هست پس ما نباید هرچیزی رو بدون دلیل و مدرک قرانی باور کنیم به امید روز وصال
Russian Federation
شایان نوروزی
۱۲:۵۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۱
از کجا معلوم راسته یا خیالات؟
United States of America
محمد علی
۲۱:۱۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
شاید این جمعه بیاید شاید...
ممنون از مطالب زیباتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
کم مونده به 21 دسامبر بعد اون روز دروغ این 2012 هم تموم میشه راحت میشیم آخه انسان رو چه به پیش بینی قیامت
قیامت دست خداست هیچکس هم نمیتونه انکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۰:۴۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
دمتون گرم ولی یکم دیر اقدام کردین چون این موضوع از 2سال پیش راه افتاده بود و هیچکی هیچ توضیحی نمیداد
United States of America
Sad
۲۰:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
تعیین وقت برای ظهور ایراد دارد.
ولی نشانه هایی برای درک ظهور اورده شده اند که توسط علمای بزرگ شیعه بسیاری از انها تایید شده اند.
جمله پیرمردان هم ظهور را خواهند دید از زبان عالم ربانی حضرت بهجت رضی است.
و به نظر بنده اثری سازنده دارد تا مخرب.
اما تاریخ 2012 از نظر بنده هرچیز که خدا بخواهد همان خواهد شد.شاید بشود و شاید هم خیر ولی در کل مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
ممنون از یادآوریهایتان بسیار به جا بود ولی ای کاش ابتدای سال 2012 بیان میشد تا این همه بیراهه نمیرفتند این مسوولین خدوم
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۲۰:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
منم از وقتي اين شايعات شروع شده قبولش نكردم چون وقت تعيين كردند
الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
امير عمراني
۲۰:۱۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
پيامبر اسلام حضرت محمد ‍‍‍‌(ص) فرمودند : اگر 1 روز به پايان دنيا هم مانده باشد خدا آن روز را آنقدر طولاني ميكند تا حجت ما ظهور كند. براي تعجيل در فرج امام زمان (عج) صلوات. (((( گزيده اي بود از سخنان استاد رائفي پور )))
Germany
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
برادراین سخن رائفی پورنیست حدیثی از رسول خداست.
Kazakhstan
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
بیچاره که خودش نوشته پیامبر اسلام ص فرمودند!!! تو چرا گیر میدی ناشناس جون!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۱
يارو نوشته اولش پيامبر اسلام ديگه آقاي ناشناس شما نميفهمي
Iran (Islamic Republic of)
تینا
۲۰:۱۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
اره درسته کسی وقت تعییین نمیکنه اما زسول خدا ص فرمودند هروقت علائم و نشانه هایی که تک تک فرمودند و انجه در ملتها و بخصوص سوریه و دمشق و مصر و عراق و عربستان و ایران را فرمودند ..بعد نشانه های اسمان و خشکی زمین و ابها و قحطی و ...را فرمودند و وضع مردم بدکارو زمامداران زورگو و دروغگو و عالمان دنیادوست را فرمود..همه رو فرمود در اینهنگام منتظر ظهور فرزندی پاک آل محمد ص باشید که فرج شما را خدا نزدیک کرده.این توقیع نیست ما هم میگیم انشاالله که واقعا هیچ امیدی هیچ امیدی غیر از این نازنین امام خودمون حضرت مهدی علیه السلام نداریم.چنان به ترتیب حوادث رو تعریف فرمودند انگار شاهد بر ان بودند.تغییرات جوی و سیلهای عظیمی را فرمودند که میبینم که تنها مناره ها دیده میشوند..دولت حضرت مهدی علیه السلام زمانی فرج میابد که در زمستانی بسیار سخت و تابستانی بسیار سوزان خواهد بود..
Iran (Islamic Republic of)
kia heyrati
۲۰:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
mochakeram
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
به راستی همانطور که در سوره احزاب امده علم تعیین وقت اخرالزمان تنها نزد خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
به راستی همانطور که در سوره احزاب امده علم تعیین وقت اخرالزمان تنها نزد خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
اشتباه نکن در قران کریم خداوند از 2قیامت سخن فرمودند یکی قیامت صغری و اشرط الساعه.ظهور حضرت مهدی علیه السلام. و همان که میفرماید ازفه الازفه..نزدیک شده قیامت میخندید و گریه نمیکنید و به شوخی میگیرید؟ و دیگری قیامت اکبر و کبری است که محشور شدن تمام بندگان خدا برای جسابرسی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
خسوف و کسوف ترسناک رو نگفتی که پیامبر اکرم ص فرمودند چنان خسوفی در تمام تاریخ اتفاق نیافتده و زمین معلق و بسیار تاریک و بسیار ترسناک خواهد بود.ولی خداوند زمین را به لطفش برمیگرداند فقط بخاطر حضرت مهدی علیه السلام زیرا اون وعده آل محمد ص است.و دولت ایشانرا آسان میکند.ایا خداوند شب را در روز و روز را در شب وارد نمیکند آیا تعقل نمیکنید ..اگر خداوند میخواست شب را برایتان تا قیامت مدام میکرد.و اگر میخواست روز را بر شما تا قیامت مدام میکرد.ایا تعقل نمیکنید..بعد از این واقعه اگر اتقاق بیفته هرکس کفرگوید با دشمنان خداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۱
لطفا منبع رو هم بنويسيد.
۱۲
آخرین اخبار