فارس/

کتابهای ادبیات در صدر مطالعه مردم ایران قرار دارد

مدیر کل امور استانها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتابهای ادبیات در صدر مطالعه مردم ایران قرار دارد و پس از آن، حوزه های رمان و داستان و مذهبی جای گرفته اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس حجت الاسلام علی حسینی در خصوص گرایش مردم به خواندن کتاب در کشور افزود: آنچه که مردم از کتابخانه های عمومی کشور دریافت می کنند را بررسی می کنیم و از مراکز دیگر اطلاعی نداریم.
وی در خصوص سرانه فضای مطالعه در کشور نیز تصریح کرد: متوسط فضای مطالعه در کشور حدود دومتر است که البته تا پایان برنامه باید به شش متر برسید.
مدیر کل امور استانها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور تاکید کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه های مختلفی را در خصوص برنامه پنجم و سند چشم انداز توسعه در دست اجرا داریم که در این راستا باید شاخص های مختلف مربوطه به این بحث افزایش داشته باشد.
حجت الاسلام حسینی یادآور شد: توسعه فضاهای کتابخانه ای، توسعه نیروی انسانی متخصص و اعضای کتابخانه ها از جمله شاخص هایی است که در حال بررسی آن در استانهای مختلف کشور هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بازدیدهایی از استانهای زنجان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و خوزستان انجام داده ایم و در حال حاضر نیز مشغول بررسی وضعیت فارس هستیم.
مدیر کل امور استانها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مطالعه در کشور، گفت: سرانه مطالعه در کشور 18 دقیقه در روز است که البته این آمار بدون محاسبه تلاوت قرآن کریم و اینترنت است.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: تلاوت قرآن کریم را نباید به آمار مطالعه اضافه کرد زیرا قرآن کتاب اصلی  ما و تلاوت آن نیز واجب است./س

برچسب ها: مطالعه ، ایران ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.