يک منبع ديپلماتيک تُرک:

موشکهاي پاتريوت در داخل ترکيه مستقر خواهد شد نه نزديک مرز سوريه

يک منبع ديپلماتيک ترک گفت موشک هاي پاتريوت که قرار است در مرزهاي سوريه با ترکيه مستقر شود به طور مستقيم در نزديکي مرزها با سوريه مستقر نخواهد شد بلکه در داخل خاک ترکيه مستقر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه،‌ اين منبع ديپلماتيک ترک افزود اين موشک ها در داخل خاک ترکيه مستقر خواهد شد تا به روسيه ثابت شود که فقط داراي هدف دفاعي است.
اين منبع افزود دور کردن موشکهاي پاتريوت از مرزها براي جلوگيري از هرگونه سوء تفاهم با سوريه  است تا نشان داده شود تنها يک هدف دارد يعني دفاع از خاک ترکيه خواهد بود .
اين منبع تصريح کرد سايت موشکهاي پاتريوت در 10 کيلومتري مرزها با سوريه مستقر خواهد شد.
"عمران الزعبي" وزير اطلاع رساني سوريه نيز گفت: موشکهاي پاتريوت فقط سوريه را تهديد نمي کند و  اين سامانه مکمّل سامانه هاي اخطار زودهنگام خواهد بود که آمريکا با همکاري با دولت رجب طيب اردوغان مستقر کرده است و ايران ، ترکيه ، سوريه و کشورهاي ديگر در منطقه از جمله يونان ، قبرس ، مصر و کشورهاي دورتر از آنها را تهديد مي کند.
از طرف ديگر روزنامه الوطن چاپ عمان درباره پيامدهاي استقرار موشک هاي پاتريوت در خاک ترکيه هشدار داد و نوشت: شتابزدگي اردوغان در خدمات رساني به غرب و استقرار موشکهايي براي برخي اهداف، پيامدهاي وخيمي خواهد داشت.
اين موشک ها براي اردوغان بهاي سنگيني داشته است و وي روابطش را با همسايگان منطقه اي اش از دست داده است.
برچسب ها: ترکیه ، موشک ، سوریه ، پاتریوت ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار