مشاور برنامه ریزی و نظارت معاونت هنری ارشاد:

جشنواره "هنر و رسانه" رابطه تعاملی دو حوزه هنر و رسانه را تنظیم می کند

مشاور برنامه ریزی و نظارت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی که برای جشنواره "هنر و رسانه"نوشت، متذکر شد: برگزاری این جشنواره می تواندرابطه تعاملی میان دو حوزه هنر ورسانه را تنظیم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازروابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ رمضانعلی حیدری خلیلی در یادداشت خود با یادآوری اینکه دنیای امروز را دهکده جهانی می نامند نوشته است: ‌"اصطلاح دهکده جهانی برآیند ارتباطات بیش از حد وسیع و گسترده میان انسان های امروزی است که از مجراهای مختلف تأمین می‌گردد. رسانه ها به عنوان یک بخش عمده تأمین کننده و تأثیرگذار بر ارتباطات میان انسان‌ها از جایگاه رفیع و پر اهمیتی بر خوردار اند.
رسانه‌ها با آگاهی دادن و جامعه به مردم این امکان را می دهند که درباره وضعیت زمانه خود درست قضاوت کنند و در زمینه قضاوت با توجه به آگاهی از توانمندی لازم و بالا برخوردار باشند. از طرف دیگر هنر در دنیای امروز، خود به تنهایی نقش رسانه را بازی می کند. از این جهت که رشته های مختلف هنری با محتوای خود، که در قالب هنر عرضه می شود، پیام های مختلفی را به جامعه منتقل می کند. از این روست که بی تردید می توانیم یک تئاتر یا تابلوی نقاشی را به خودی خود رسانه بنامیم.
 اما با این همه، هنر برای ارائه بهتر و برقراری رابطه با مخاطب بی نیاز از رسانه های امروزی نیست. روزنامه ها و نشریات، خبرگزاری ها و سایت های خبری،‌ رادیو و تلویزیون و دیگر رسانه های نوظهور با اطلاع رسانی درباره رویدادهای هنری توجه جامعه را هر چه بیشتر به این موهبت الهی جلب می کنند.
 این نیاز یک طرفه نیست، چراکه به همان میزان که هنر و هنرمند برای برقراری ارتباط با جامعه به رسانه نیاز دارد، رسانه نیز برای ارتقای سطح کیفی محتوا و نیز بالا بردن جذابیت های بصری و جذب مخاطب بیشتر به متن و حتی حاشیه هنر نیازمند است.
تنظیم این رابطه تعاملی و بهبود روز به روز آن نیازمند توجه است و جشنواره هنر و رسانه بنا دارد در همین جهت گام بردارد تا رابطه میان هنر و رسانه، علاوه بر تنگاتنگی بیشتر، دارای یک سیستم منظم و به روز و بر اساس جایگاه دو طرف تعریف شود.
با ایجاد دبیرخانه دائمی و سایت جشنواره هنر و رسانه شرایط لازم برای شناسایی و معرفی ابعاد شخصیتی، فکری و حرفه‌ای شهدای رسانه و تجلیل از خانواده معظم شهدای رسانه در ادوار مختلف جشنواره در سال جاری و سال های آینده فراهم می گردد. قاعدتا ارائه و دریافت نظرات و پیشنهادهای ارزنده و سازنده اهالی رسانه در تقویت و ارتقای کیفی و تثبیت و استمرار برگزاری جشنواره می تواند نقش موثر و بسزایی داشته باشد."
گفتنی است؛ جشنواره "هنر و رسانه" به همت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوعات تئاتر، موسیقی، تجسمی، مد و لباس و آموزش هنر برگزار می شود و برگزیدگان این جشنواره در مراسم اختتامیه آن یکشنبه، 26 آذرماه، معرفی خواهند شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار