یک متخصص ارولوژی:

3 درصد موارد عفونت های ادراری دوباره عود می کند

یک متخصص اورولوژی گفت: به طور متوسط حدود 3 درصد موارد عفونت های مجاری ادراری دوباره عود می کند و زنان بیش از مردان دچار عود مجدد این نوع عفونت ها می شوند.

فرید تقوایی، متخصص ارولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بیماری ها و مشکلات دستگاه ادراری در بین مردم بسیار شایع هستند که از مهم ترین این مشکلات می توان به عفونت های ادراری اشاره کرد.

وی با بیان این که عفونت های ادراری در زنان شایع تر از مردان است، تصریح کرد: این نوع عفونت ها به دلایل متعدد می توانند دچار عود شده و حتی تشدید بیماری به دفعات برای فرد مبتلا به وجود می آید.

تقوایی تاکید کرد: به طور متوسط حدود 3 درصد موارد عفونت های مجاری ادراری دوباره عود می کند که این میزان در مردان کمتر از زنان است.

وی با اشاره به اینکه زنان بیشتر از مردان دچار عود مجدد عفونت های مجاری ادراری می شوند، خاطر نشان کرد: یکی از راه های پیشگیري از بروز عفونت های ادراری و جلوگیری از تشدید و عود مجدد این نوع عفونت ها، معاینه منظم و انجام آزمایشات دوره ای از دستگاه ادراری، تشخیص به موقع عفونت ایجاد شده و درمان مناسب و زودرس بیماری است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار