همت یکپارچه مسلمانان انگلیس برای کمک به فقرا

بر اساس آمارها، در شهر بلک برن در مرکز انگلستان از هر 5 نفر 1 نفر زیر خط فقر زندگی می کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با وجود این که اسلام هراسی و حمله به مسلمانان در کشور انگلستان امروزه به امری عادی تبدیل شده است اما این مسله مسلمانان این کشور را از کمک به بینوایان و فقرا در این کشور که عمدتا نیز غیر مسلمانند باز نداشته است. انگلستان در حال حاضر محل سکونت نزدیک به 2.5 میلیون مسلمان است.

بر اساس آمارها، در شهر بلک برن در مرکز انگلستان از هر 5 نفر 1 نفر زیر خط فقر زندگی می کند. در این شهر گروه های اسلامی به صورت همیشگی در حال پشتیبانی و کمک به مراکز تهیه و پخش غذا هستند تا بتوانند این جمعیت گرسنه را تغذیه کنند. "سلیم سادات" از رهبران اسلامی در این شهر انگلیسی در این باره می گوید: من وضعیت افراد مراجعه کننده به بانکهای غذا را مشاهده کردم که واقعا دچار مشکل هستند و برای کمک به آنها به نیروی زیادی نیاز است.

گروه های اسلامی با مرکزیت مساجد و مدارس اسلامی این شهر در روز جمعه 14 دسامبر در این شهر به جمع آوری کمک های مردمی برای تامین غذای خانواده های نیازمند می پردازند. بیشتر غذای مورد نیاز شیر خشک، پودرهای سوپ آماده، ماکارونی و آب میوه هایی با ماندگاری طولانی است.

این مواد غذایی پس از جمع آوری از کلیه مراکز مربوط به صورت یکجا به بانک غذایی شهر منتقل و سپس در بین نیازمندان توزیع می شود. سادات درباره کمک های مسلمانان می گوید: بسیاری از مردم این شهر با مسئله گرسنگی رو به رو هستند و ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم تا بر اساس آموزه های دین خود به افراد نیازمند بدون توجه به نژاد و یا آیین آنان کمک کنیم. البته این مسئله کمک خوبی برای از بین بردن جو بی اعتمادی و شک موجود بین مسلمانان و غیر مسلمانان در جامعه انگلیسی نیز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.