ملازهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

محدوديت‌هاي مرسي براي ايجاد اصلاحات

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اخوان‌المسلمین به لحاظ سیاسی نتوانسته از شرایط موجود حداکثر استفاده را ببرد، لذا این حزب باید به گونه‌ای حرکت کند که کل جامعه مصر، آمادگی پذیرش دیدگاه‌های آنها را داشته باشد.

پیرمحمد ملازهی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات و درگیری‌های اخیر در مصر بيان کرد: مصر دارای نیروهای سیاسی مختلف و هم چنین بقایای رژیم قبلی بوده که برخی از آنها با دیدگاه‌های اسلامی مرسی و اخوان المسلمین موافق نيستند، لذا در چنین شرایطی دست رئیس‌جمهور برای انجام اصلاحات باز نخواهد بود.
 
وی با اشاره به حمایت اخوان‌المسلمین مصر از مرسی افزود: اخوان‌المسلمین پس از انقلاب مصر، تجربیات بسیاری به دست آورده اما به لحاظ سیاسی نتوانسته از شرایط موجود حداکثر استفاده را ببرد، لذا این حزب باید به گونه‌ای حرکت کند که کل جامعه مصر، آمادگی پذیرش دیدگاه‌های آنها را داشته باشد.
 
ملازهی با اشاره به نقش برخی کشورهای عربی و آمریکا در متشنج کردن اوضاع داخلی مصر تصریح کرد: مسلما عربستان از اخوان‌المسلمین حمایت نخواهد کرد و آمریکا نیز در مصر به سردرگمی رسیده،‌ چراکه از سویی با رای بالای مرسی و از سوی دیگر با بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه مواجه شده است؛ لذا به نظر می‌رسد کشورهای غربی و آمریکا نه مخالف و نه موافق نیروهای مرسی بوده و عمدتا خواهان به وجود آمدن یک حکومت لیبرال در مصر هستند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: نیروهای مخالف و موافق مرسی بهتر است به جای رویارویی با یکدیگر از طریق تعاملات سیاسی با هم توافق کنند تا از بحرانی شدن اوضاع جلوگیری شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار