اردبیل /

جنبش دانشجویی اصلی‌ترین جنبش آزادی‌خواهی در جمهوری اسلامی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، جنبش دانشجویی را یکی از اصلی‌ترین جنبش‌های آزادی‌خواهی در جمهوری اسلامی خواند وگفت: آرمان‌خواهی، استفاده از عنصر جوانی ونشاط و وام‌دار نبودن به جریانات سیاسی، باعث شده تا این جنبش خروجی‌های خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت ‌پور با یادآوری روز دانشجو، گفت: جنبش دانشجویی یکی از اصلی‌ترین جنبش آزادی‌خواهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و دارای برکات فراوانی بوده است.

وی افزود: آرمان خواهی طبقه دانشجو و استفاده از عنصر جوانی و نشاط ، همچنین وام‌دار نبودن به جریانات سیاسی، شرایطی را فراهم کرده که جنبش دانشجویی توانسته خروجی‌های خوبی داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای اینکه جنبش دانشجویی بتواند در ابعاد مختلف اثربخش باشد و کمک مناسبی جهت پایدار بودن جنبش عدالت‌خواهی در ایران و سایر نقاط باشد ‌لازم است آسیب‌شناسی را در بستر خود انجام دهد، به نظر می‌رسد در صورت آسیب‌شناسی، جنبش دانشجویی ایران می‌تواند طلایه‌دار جنبش دانشجویی در دنیا باشد.

حقیقت‌پور ، در توضیح آسیب‌های جنبش دانشجویی، افزود: یکی از آسیب‌های جدی نبود گفتمان مشترک بین جنبش دانشجویی و عموم مردم است، جنبش دانشجویی در فضای دانشگاهی خلاصه شده و اهدافش در نهایت به یکسری خواسته و شعار تبدیل می‌شود، از سوی دیگر عموم مردم به دلایلی از این خواسته‌ها و شعارها مطلع نیستند لذا ارتباط کالبدی بین جنبش دانشجویی و جنبش مردمی وجود ندارد.

وی افزود : اگر یک روز بازار تعطیل شود بیشتر مردم از خواسته‌ها و علت تعطیلی آنها مطلع شوند اما اگر جنبش دانشجویی اقدام به تعطیلی‌ کلاس‌ها کند شاید مردم شهر مطلع نشوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس نهم با تأکید بر ضرورت ایجاد ارتباط کالبدی بین جنبش دانشجویی و عامه مردم، گفت: جنبش دانشجویی باید مانند مدل بسیج دانشجویی که ارتباط مستمر و کالبدی با مردم دارد نسبت به برقراری ارتباط بیشتر اقدام کند.

حقیقت پور افزود : توازن احساس و عقلانیت در آسیب شناسی جنبش دانشجویی یکی دیگر از آسیب‌های جدی محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد به دلیل سوز جوانی و دانشجویی کفه رفتار احساسی در جنبش دانشجویی بر کفه عقلانیت این حرکت بچربد لذا حرکات به جای پایدار بودن  تند و تیز و جرقه‌ای می‌شود .

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چاشنی احساس در تصمیمات جنبش دانشجویی بیشتر است، گفت: دانشجویان باید به عنوان قشر متحرک و بلندگوی جامعه اقدام کنند، این قشر در زمان انقلاب نیز با رشادت‌های خود در پیروزی انقلاب بی‌تأثیر نبودند اما در رأس این حرکت امام و روحانیت بودند که در نهایت به ایجاد انقلاب منجر شد./س

برچسب ها: اردبیل ، جنبش ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.