وزیر خارجه آمریکا درباره گزارشی که هفته آینده درباره حمله 11 سپتامبر به یک ساختمان دیپلماتیک آمریکا در بنغازی لیبی منتشر خواهد شد، در مجلس نمایندگان توضیح خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، "النا راس لتینن" عضو مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد دفتر هیلاری کلینتون تایید کرده است کلینتون در جلسه علنی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره این گزارش توضیح خواهد داد.
راس لیتینن ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را به عهده دارد که پیش از این چندین جلسه درباره گزارشهای طبقه بندی شده مربوط به حمله بنغازی برگزار کرده است.
در این حمله "کریستوفر استیونز و سه آمریکایی دیگر کشته شدند و کشته شدن آنها موجب بروز سئوالاتی درباره کافی بودن تدابیر امنیتی مراکز دیپلماتیک آمریکا در لیبی شد.
جمهوریخواهان از دولت اوباما به علت توضیحات ضد و نقیض اولیه درباره این حمله و نیز اظهارات سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره نقش القاعده در آن به شدت انتقاد کرده اند.
راس لیتینن گفت نشست بررسی گزارش حمله بنغازی هفته آینده برگزار خواهد شد و وزیر خارجه آمریکا در این نشست به ارائه توضیح درباره این گزارش می پردازد.
وی گفت علاقمند است اظهارات کلینتون را درباره اقدامات وزارت خارجه برای حل مشکلات مربوط به امنیت اماکن دیپلماتیک، ارزیابی تهدید ها و نیز همکاری و هماهنگی دولت با آژانس های امنیتی در این زمینه از نزدیک بشنود.
در اطلاعیه کمیته روابط خارجی تاریخ برگزاری این نشست اعلام نشده است با این حال به نظر می رسد این جلسه در فاصله کوتاهی پس از انتشار گزارش حملات بنغازی برگزار شود.
برچسب ها: کلینتون ، حملات ، بنغازی ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار