مشهد/معاون اتحادیه صنعت‌گران ولایت هرات :

90 درصد مهندسان شاغل در افغانستان ایرانی هستند

معاون اتحادیه صنعت‌گران ولایت هرات گفت : 90 درصد مهندسان شاغل در افغانستان ایرانی هستند



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد الحاج فرید احمد مولوی‌زاده در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، تاسیسات و تجهیزات جانبی، نهمین نمایشگاه بین‌المللی مسکن و انبوه‌سازان و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت‌ها در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد واردات صنعت و تکنولوژی کشور افغانستان از ایران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد مهندسان شاغل در افغانستان ایرانی هستند، افزود:‌ در بحث صادرات و واردات در ابتدا نیاز اساسی حمل و نقل است که در این زمینه با کشور ایران هیچ مشکلی نداریم و از طرفی در بعد زمانی نیز واردات از ایران با سرعت بیشتر و زمان کمتر صورت می‌گیرد.

معاون اتحادیه صنعتگران ولایت هرات خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته کشور افغانستان پیشرفت‌های اقتصادی خوبی داشته است؛ همچنین در بخش صنعت و معدن و ساختمان نیز پیشرفت‌‌ها در این مدت بسیار قابل توجه است.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به شهرک صنعتی ولایت هرات گفت: هرات شهر صنعتی کشور افغانستان بوده و از نظر بعد زمانی و مکانی نزدیک به ایران است؛ در حال حاضر فاز دوم شهرک صنعتی هرات راه‌اندازی شده و بنابراین از همکاری‌های تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی در هر بخشی استقبال می‌کنیم/س

برچسب ها: معاون ، اتحادیه ، صنعتگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.