با شروع فصل سرما:

داستان پاهای یخ زده در اسکی

پاهای یخ زده در اسکی اغلب به کسانی مربوط می شود که آماتورند چرا که حرفه ای ها به خوبی یادگرفته اند، ولی در همین آماتورها نیز رموزي برای یخ نزدن پا از مهمترین مسائلی است که باید به آن دقت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزشی اسکی از مفرح ترین ورزش های جهان است که البته مثل همه ورزش های زمستان مشکلاتی از جمله یخ زدن دست و پا دارد که البته یخ زدگی پا اهمیت بیشتری دارد البته استفاده از مواردی چون جوراب اسکی و دستکش برای دست اولین راهکار عدم یخ زدگی است.

روش های ساده دیگری نیز برای عدم یخ زدگی پا وجود دارد مواردی که به خشک کردن کفش ها و پا زمان پوشیدن جوراب های اسکی و بند کفش برمی گردد توصیه می شود جوراب های اسکی باید در زمان مسابقه بسته شود و پیش از آن نباید انها را پا کرد.

جنس جوراب انتخاب شده و ضخامت آن نیز از جمله مواردی است که هر ورزشکار بنا به شرایط خود باید آنها را انتخاب کند.

بندهای کفش اسکی نیز از جمله مهمترین مواردی است که توصیه می شود برای گرم  نگه داشتن پا بکار می رود مثلا بندهای بالای کفش اسکی از بهترین مواردی است که باید به ان توجه داشت.

بندهای بالای کفش در دور اول باید به تنهایی و فقط خودشان بسته شوند و به اندازه مناسب محکم بسته شود البته پیشنهاد می شود که در هنگام سوار شدن بر بالابر بندها آزاد شود.

جوراب های اسکی اغلب برای گردش خون اهمیت ویژه ای دارند و در گرم نگه داشتن پا نقش ویژه ای دارند.

اسکی بازان باید سعی کنند تا همیشه کفش های خود را گرم نگه دارند و از خطر یخ زدگی پا جلوگیری کنند.

نوع کفش های اسکی در انتخاب جوراب اسکی تأثیر دارد. کفش های تنگ جوراب های نازکتری می خواهند و کفش های گشادتر جوراب های ضخیم تری انتخاب همه تجهیزات ورزشی اهمیت زیادی مشابه همین مورد دارد یخ زدن دست و پا از آن دست اتفاقاتی است که علاوه بر اینکه لذت یک ورزش زمستانی را کم می کند ابعاد منفی و آسیب پذیری ورزش را در این رشته مهیج و مفرح زیاد می کند.

به هر حال هر ورزشکار در کنار لذت بردن از یک ورزش حرفه ای باید مراقب سلامتی خود باشد تا ابعاد و ویژگی های مثبت یک ورزش بیش از پیش آشکار شود./آق

 

برچسب ها: پاهای ، یخ زده ، اسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار