بيرجند/رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور؛

اسکان اغلب مردم در ‌اردوگاه‌های اسکان اضطراری/ ثبت رکورد امدادرسانی‌

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور از ثبت رکورد کشوری امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در زلزله زهان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمود مظفر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اقدامات هلال احمر خراسان جنوبی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان زهان بسیار عالی بوده است، اظهار کرد: هلال احمر خراسان جنوبی در مدت شش ساعت توانسته کار ارزیابی، نجات و اسکان اضطراری در منطقه زلزله‌زده زهان را انجام دهد.

وی از 12 روستای حادثه دیده منطقه زلزله‌زده زهان بازدید کرد و گفت: امدادگران هلال احمر خراسان جنوبی با حضور به موقع خود توانستند رضایت حادثه‌دیدگان را جلب کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر کشور ادامه داد: مشکلات حادثه‌دیدگان هم‌اکنون خروج دام‌ها از زیر آوار و خسارت به محصولات کشاورزی آنها از قبیل زرشک است که باید در این راستا سریع‌تر اقداماتی صورت پذیرد.

مظفر، شدت زلزله زهان را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: شدت زلزله به حدی بود که نه تنها منازل خشت و گلی بلکه منازل تیرآهنی نیز ترک خورد و باید اغلب مردم در اردوگاه‌های اسکان اضطراری هلال احمر مستقر شوند.

وی افزود: فعالیت تغذیه اضطراری به زلزله‌زدگان از همان ساعت‌های اولیه صبح با دوفروند بالگرد آغاز شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر کشور یادآور شد: عمق این زلزله در 2 کیلومتر سطح زمین بوده که بر شدت آن افزوده تا حدی که 15 روستا بین 20 تا 80 درصد تخریب شده است.

مظفر از اعزام 18 تیم عملیاتی از نیروهای امداد و نجات از شهرستان بیرجند، شهرستان‌های استان کرمان، سیستان بلوچستان و شهر مشهد با تجهیزات آواربرداری و آمبولانس به منطقه خبر داد و گفت: طی جستجوهای انجام شده تا این لحظه 12 مصدوم و پنج کشته در آمار هلال احمر موجود است./س

برچسب ها: زلزله ، اسکان ، اظطراری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.