خواب کمتر ، منجر به اشتهایي در افراد می شود

اگر یک شب خواب خوبی نداشته باشید بدانید که روز بعد اشتهای شما برای خوردن غذای ناسالم بیشتر می شود.

دکتر علیرضا محمدی، متخصص روان شناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  اگر شب خواب خوبی نداشته باشید بدانید که روز بعد اشتهای شما برای خوردن غذای ناسالم بیشتر می شود.

وی در ادامه مطلب خود افزود: تحقیقات نشان می دهد افرادی که خواب مناسبی  ندارند بیشتر از دیگران از خوردن غذاهای ناسالم مانند شیرینی ها و فست فود ها لذت می برند.

این متخصص روان شناسی بالینی در ادامه اظهار داشت: بعد از نداشتن خواب کافی قسمت هایی از مغز که مشمول پردازش لذت و گرفتن پاداش است با خوردن غذاهای ناسالم فعالیت بیشتری پیدا می کند و حس خوشایندی را در انسان به وجود می آورد.

محمدی در ادامه گفت: به همین دلیل است در روز هایی که ما احساس خواب آلودگی می کنیم تمایل بیش تری به خوردن غذاهای چاق کننده در بدنمان به وجود می آید.

این متخصص روان شناسی بالینی اظهار داشت: اما بعد از گذشتن یک خواب کافی و مناسب بدن دیگر مانند گذشته برای مصرف غذاهای ناسالم اشتیاق نشان نمی دهد.

محمدی خاطر نشان کرد: در گذشته انسان ها مجبور بودند در طول تابستان کمتر از حد معمول بخوابند و غذای بیشتری بخورند و به این ترتیب آنها وزن بیشتری پیدا می کردند و می توانستند خود را برای فصل زمستان آماده کنند، به همین دلیل بی خوابی و لذت از خوردن غذاهای چرب در ذهن انسان ها ارتباط نزدیکی پیدا کرده است./ح
برچسب ها: خواب ، تنقلات ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.