مرادی:

کمیته انضباطی باید به گزارشات داوران توجه ویژه داشته باشد

عضو کميته داوران اظهار داشت: داوران در رقابت های نیم فصل اول علی رغم اینکه از توانایی و پتانسیل بالایی برخوردار هستند اما عملکردی سطح پایین و پر اشتباهی را از آنها شاهد بودیم.

مسعود مرادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،گفت: تیم فوتبال ایران از حضور داوران فنی سطح بالا و باتجربه ای برخوردار است.

به عنوان یک کارشناس و فردی که سال ها در جامعه داوری فعال بوده است معتقد هستم علی رغم توانایی هایی که در نزد داوران فعال شاهد هستم. متاسفانه عملکرد کمی اشتباه و سطح بالایی را از داوران ندیدیم.

وی ادامه داد: فوتبال ایران دارای حواشی بسیار است. داوران در قضاوت های خود از اضطراب و استرس بسیاری برخوردار می باشند و بنابراین در حد توانایی و قابلیت های داوریشان،قضاوت نمی کنند.

مرادی تصریح کرد: در طول رقابت های نیم فصل اول متاسفانه شاهد اشتباهات بسیار فاحش و دور از انتظاری از داوران بودیم. عدم آموزش های منظم و مستمر عامل اصلی عملکرد ضعیف داوران در نیم فصل اول بوده است.

وی افزود: کمیته داوران باید در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی داوران بیش از گذشته فعال باشد و در حد یکسان سازی قضاوت های داوران تلاش کند.

مرادی تصریح کرد: کمیته داوران فقط در صورت انجام فعالیت آموزشی می تواند حد توان قضاوتی داوران فعال در لیگ برتر را نزدیک به هم کند غیر از برگزاری کلاس های آموزشی نمی توانیم امیدوار به ارتقاء فنی داوران لیگ برتری باشیم.

عضو کمیته داوران تصریح کرد: مسئولان فعال در کمیته داوران باید به داوران زیر مجموعه خود اعتماد به نفس و شخصیت دهند و با حمایت های همه جانبه در صدد کاهش استرس و اضطراب و ارتقاء سطح فنی آنها برآیند،البته مسئولان کمیته باید برخوردی مناسب با انتقادهای صورت گرفته انجام دهند.

مرادی تصریح کرد: داوران در فوتبال ایران جایگاه تعریف شده و مشخصی ندارند.داوران از سوی افراد مختلف در جایگاه های متفاوت مورد توهین و انتقاد قرار می گیرند و ارگان و مجموعه ای خاصی نیز از داوران به صورت جدی حمایت نمی کنند.
البته اشتباهات فاحش برخی از داوران مورد قبول است اما تحت فشار قرار دادن آنها نتیجه منفی در بر خواهد داشت.

عضو کمیته داوران افزود: کمیته انضباطی باید در خصوص گزارشات داوران از بازی توجه ویژه ای کنند و در خصوص اتفاقات رخ داده و مسائلی که به وجود آمده است رسیدگی و مشکلات را بررسی و رفع کند.

وی افزود: عدم رسیدگی کامل به اتفاقات و گزارشات بازی داوران کمیته داوران، سبب تکرار حواشی و اعتراض مربیان در بازی های لیگ برتر شده است و توجه کمیته انضباطی اقدام مناسبی برای جلوگیری از بسیاری از مسائل  منفی در خصوص داوران است.

مرادی ادامه داد: رقابت های لیگ برتر محل آزمایش و آزمودن داوران جوان نیست و باید در خصوص انتخاب داوران برای قضاوت در رقابت های برتر دقت و توجه ویژه ای صورت گیرد و افراد پس از بررسی و ارزیابی و در نظر گرفتن شرایط و توانایی آنها بررسی دیدارهای لیگ برتر انتخاب شوند.

مرادی تصریح کرد: مربیان،مدیران و مسئولان باشگاه های لیگ برتری از قوانین داوری اطلاع دقیق و درستی ندارند و همین مساله سبب اعتراض آنها به برخی از تصمیمات حتی درست داوران در مسابقات می شود.
اعتراض مربیان به طور حتم تمرکز داوران در میدان مسابقه را کاهش می دهد و سبب افزایش خطای داوری می شود.

عضو کمیته داوران افزود:کمیته داوران باید با برگزاری کلاس های آموزشی پی در پی،منظم،فشرده و با کیفیت اشتباهات سطحی را رفع کند و امیدواریم با برگزاری کلاس آموزشی داوری در تعطیلات نیم فصل،قضاوت های کم اشتباه،موثر و خوبی را از داوران در رقابت های نیم فصل دوم شاهد باشیم.

عضو کمیته داوران ادامه داد: جایگاه داوران باید ارتقاء یابد و امیدواریم مسئولان برای پیشرفت سطح داوری کشورمان، مشکلات شخصی،‌کینه و غرض ورزی در جهت ارتقاء جامعه داوران تلاش کنند تا در آینده ای نزدیک شاهد قضاوت های سطح بالا از داوران باشیم.

مرادی خاطر نشان کرد: از میان داوران قضاوت کننده در رقابت های لیگ برتر فغانی و مظفری زاده را به نسبت سایر داوران مناسب و کم اشتباه تر بوده است و انتخاب فغانی به عنوان کاندیدای حضور در مسابقات جام جهانی را عادلانه می دانم و امیدواری سایر داوران نیز در نیم فصل دوم قضاوت هایی همچون دو داور فوق ارائه دهند./مح
برچسب ها: مرادی ، داوران ، نیم فصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار