هیچکس ما را دوست ندارد!

نویسنده و روزنامه نگار سعودی اذعان کرد، با وجود کمک های کلان این کشور به دیگران، هیچ کس عربستانی ها را دوست ندارد و همه از آنها متنفرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "ناصرالشهری" در روزنامه سعودی "البلاد" نوشت: با صراحت تمام می توان گفت که هیچ کس عربستانی ها را دوست ندارد؛ و کسی که معتقد به چیزی غیر از این باشد در اشتباه بوده، و دچار تکبر یا حماقت یا جهالت است.


الشهری ادامه داد: عربستان از گذشته تاکنون به صورت بی حساب به دیگر کشورهای عربی کمک مالی می کند؛ و درآمدهای نفتی را فقط برای خود هزینه نمی کند بلکه از این درآمدها به کشورهای عربی و اسلامی نیز می دهد؛ ولی عربستانی ها در قبال این کمک ها هر چقدر هم که کلان باشد، نتیجه ای بجز "نفرت و انزجار علیه عربستانی ها" به دست نمی آورند.

 


وی تأکید کرد: ما باید بدانیم که هیچ کسی ما عربستانی ها را دوست ندارد؛ بلکه همه از ما متنفرند و کینه به دل دارند؛ و برخورد مؤدبانه شان با عربستانی ها فقط برای به دست آوردن پول ما است.


العالم با انتشار این خبر می نویسد: اذعان این نویسنده سعودی به نفرت دیگر کشورها از عربستان درحالی مطرح می شود که عربستان سعودی در دنیا از حامیان و صادرکنندگان اصلی تفکرات افراط گرایانه و تروریسم به شمار می آید.


حکام این کشور با شهروندان عربستانی برخوردی کاملا نژادپرستانه دارند؛ به صورتی که برخی از طوایف و قومیت ها در این کشور از کمترین حقوق بعنوان یک شهروند برخوردار نیستند. و هرگونه مطالبه حقوق و اعتراض ممنوع بوده و به شدت سرکوب می شود.

 

سیاست های سعودی در راستای اهداف صهیونیسم جهانی این کشور را بیش از پیش در مسیر سقوط قرار داده است و سعودی ها برای مقامات صهیونیست متحد و دوست صمیمی تلقی می شوند.

همچنانکه روزنامه هاآرتص، 28 فروردین امسال (April 16) نوشت، برای عربستان سعودی، اسرائیل از یک دشمن به یک دوست تبدیل شده است. این روزنامه یادآور شد که مذاکرات بین ریاض و تل آویو می تواند به هر دو کشور کمک کند تا به توافقات دیپلماتیکی در منطقه دست یابند.

 

 

پایگاه خبری شبکه العالم نیز امروز (13 آذر)، گزارش داد: "بنیامین نتانیاهو" رئیس کابینه رژیم صهیونیستی در یک فیلم ویدیویی که در سایت یوتیوب منتشر شده، گفته است که میان این رژیم و عربستان منافع مشترک بسیاری وجود دارد.


نتانیاهو تأکید کرده است که می توان این منافع را به حوزه های اقتصادی و سیاسی و منطقه ای ارتقا داد. وی افزوده: "عربستان سعودی همانند اسرائیل از گسترش تروریسم احساس خطر می کند. انتظار داریم عربستان سعودی و دیگر کشورها سیاست فعالانه ای علیه عوامل خطر آفرین در منطقه اتخاذ کنند".


دکتر "وسیم بزی" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش به شبکه العالم گفت: روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در برهه اخیر تا جایی پیشرفت کرد که در بحبوحه تبلیغات رسانه ای، این رژیم اعلام کرد برای اقدام نظامی علیه ایران استفاده از حریم هوایی عربستان یکی از گزینه ها است".

منبع: جام نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.