باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد؛

پشت صحنه موتور جستجوي گوگل چه كساني هستند؟ + تصاوير

گوگل در حالي بزرگ‌ترين موتور جستجوي جهان است كه بسياري از مديران ارشد اين شركت روابط مستقيم با صهيونيست‌ها داشته و قوانين خود را طبق سياست‌هاي صهيونيست‌ها تدوين مي‌كند.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ گوگل بزرگ‌ترين موتور جستجوي جهان است که روزانه بيش از ميلياردها جستجو در آن صورت گرفته و اطلاعات بسياري را منتقل مي‌کند. اما يکي از بزرگ‌ترين نگراني‌ها و انتقادات صورت گرفته نسبت به گوگل عدم وفاداري به حفظ حريم خصوصي افراد بوده است. اسناد و مدارک زيادي مبني بر همکاري گوگل با سازمان‌هاي جاسوسي آمريکا وجود دارد. يکي ديگر از موارد پيرامون يکي از پردر‌‌آمدترين شرکت‌هاي اينترنتي جهان رابطه تنگاتنگ مديران گوگل با رژيم صهيونيستي و نفوذ سياست‌هاي اين رژيم در تبيين قوانين بزرگ‌ترين موتور جستجوي جهان است که در گزارش زير به طور مفصل به آن پرداخته خواهد شد:


گوگل چيست؟

گوگل پروژه‌اي تحقیقاتی بود که در ژانویهٔ ۱۹۹۶ توسط لری‌پیج و سرگئی‌برین، دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رقم خورد. گوگل به طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است و روزانه بیش از یک میلیارد درخواست جستجو در آن صورت مي‌گيرد.

جستجوگر گوگل یک موتور در وب است که تحت مالکیت گوگل قرار دارد. گوگل از راه این وب‌گاه روزانه صدها میلیون دلار دریافت می‌کند. دامنهٔ اصلی این سایت سال در 2008،  ۱۳۵ میلیون بار بازدید شده‌ است. این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد و روزانه چند صد میلیون بار به طرق مختلف استفاده می‌شود. مهم‌ترین هدف گوگل یافتن متن مورد نظر در میان صفحات وب است. اما انواع دیگر اطلاعات به وسیلهٔ قسمت‌های دیگر آن مثل جستجوي تصاوير گوگل، نیز مورد جستجو قرار می‌گیرند.


/مديران يهودي گوگل

لري‌پيچ Larry Page

همانند فيس‌بوک که مديران ارشد آن يهودي بوده و رابطه نزديکي با صهيونيست‌ها داشته‌اند، گوگل نيز مديراني دارد که با رژيم صهيونيستي رابطه‌اي نزديک دارند.

وب‌گاهی یهودی در نقدی که توسط مارکوس جی فرید بر کتاب ثروت‌ستان (فرانک ۲۰۰۷) درباره پسرهای یهودی گوگل انجام گرفته بود، می‌نویسد: اقتصاد جهانی در طول چهل سال گذشته به طور گسترده‌ای متفاوت شده است و امروز میلیاردرهای جدید همچون پسرهای یهودی گوگل، سرگئی برین و لری پیچ در کنار هزاران نفر دیگر نقش اساسی در این زمینه داشته‌اند، حتی می‌توان گفت که لری پیچ که عنوان مشترک رییس گوگل را نیز با خود دارد ارتباطات خانوادگی در اسراییل دارد. نشریه بنای‌بریس، ارگان رسمی یکی از قدرتمندترین سازمان‌های یهودی جهان در بهار سال ۲۰۰۶ در مقاله‌ای با عنوان استادان جستجو می‌نویسد که لری پیج که مادرش گلوریا یک یهودی است. 

يکي از بزرگ‌ترين مجلات يهود در مقاله خود با نام استادان جستجو در بهار سال 2006 اذعان مي‌کند: پدربزرگ مادري لري، يکي از اولين شهرک‌نشينان سرزمين‌هاي اشغالي بود.



سرگئي برين

سرگئی برین نیز که هم‌اکنون مدیر تکنولوژی شرکت محسوب می‌شود در یک خانواده یهودی در مسکو به دنیا آمد. خانواده برین در سال 1979 و زمانی که وی شش سال داشت به آمریکا مهاجرت کردند. ثروت وی در سال 2011 بالغ بر 16/7 میلیارد دلار برآورد شد. شایان ذکر است که لری پیج نیز دارای همین میزان ثروت است. نود و نه درصد از ثروت گوگل از آگهی‌های تبلیغاتی این شرکت تأمین می‌شود. در سال مالی 2006 این شرکت از محل آگهی‌های بازرگانی 10/492 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. هم‌اکنون ارزش خالص شرکت گوگل بالغ بر 190 میلیارد دلار است.

اولين کارمند گوگل نيز يک يهودي است. سوزان ووجيکي از خانواده‌اي يهودي بوده و مادرش، يک مبلغ يهودي است. خواهر وي Anne Woicicki همسر سرگئي‌برين يکي از موسان گوگل است. 

به گزارش وب‌سايت صهيونيستي ها‌آرتص، آن ووچيکي متخصص بيوتکنولوژي است که در سال 2007، طبق آييني يهودي با سرگي برين يکي موسسان گوگل ازدواج کرد.

 جاستين روزنستاين Justin Rosenstein:

جاستين روزنستاين، يکي از مهندسان ارشد گوگل بود که سه سال به عنوان مدير بخش محصولات اين غول جستجو کار مي‌کرد. او يکي از کارمنداني بود که مارک‌زوکربرگ مدير فيس‌بوک، وي را از گوگل در سال 2007 از گوگل به شرکت خود آورد. در سال 2008، روزستاين فيس‌بوک را براي تاسيس شرکتي نوين ترک کرد.


شرلي سندبرگ Sheryl Sandberg

شرلي سندبرگ در گشته نايب رييس سرويس جهاني پروژه‌ها و فروش آنلاين گوگل بود. در اوايل سال 2008، او گوگل را ترک کرد تا نفر دوم فيس‌بوک شود.

شرلي سندبرگ، در حال حاضر مدير اجرايي امور عملياتي فيس‌بوک است. او فروش، تجارت و تبليغات فيس‌بوک و منابع انساني اين شرکت را بر عهده دارد.

شرلي‌سندبرگ روابط خوبي با جوامع يهودي دارد، او زماني همکار دانيل سوکاچ، رييس موسسه يهوديان سان‌فرانسيسکو است.

او همچنين از فعاليت‌هاي جامعه يهودي مرکز جاشمن مرکزي که روابط اسراييلي دارد برقرار کرده است. اين مرکز در رابطه با روابط اسراييلي خود مي‌نويسد:

ماموريت ما استحکام روابط ميان يهوديان آمريکا و جامعه اسراييلي است.


Elliot Schrage

يهودي ديگر که در گوگل مشغول بوده Elliot Schrage است. وي از سال 2005 به عنوان نايب رييس روابط عمومي گوگل کار مي‌کرد. اما در سال 2008 به فيس‌بوک رفت. شراگ قبل از اينکه به عضويت گوگل دربيايد، به عنوان يک مقام ارشد در شوراي روابط خارجي آمريکا که روابط نزديکي با اسراييل دارند کار مي‌کرد.


اودي منبر Udi Manber

اودي منبر Udi Manber، يک اسراييلي از دانشگاه Technion Institute، از سرزمين‌هاي اشغالي است. او در سال 1998، به يکي از مقامات ارشد ياهو تبديل شد.

در سال 2002، به آمازون ملحق شد. آمازون يکي از وب‌سايت‌هاي طرفدار اسراييل است.


رابطه گوگل با رژيم صهيونيستي

روزنامه صهيونيستي ها‌آرتص در مارس سال 2008 در خبري اعلام کرد که بنيان‌گذاران گوگل و فيس‌بوک در کنفرانس بيت‌المقدس شرکت خواهند کرد. طبق اين خبر، مارک زوکربرگ رييس فيس‌بوک و سرگي برين يکي از دو مدير عامل گوگل و سوزان داکر رييس ياهو به سرزمين‌هاي اشغالي سفر کردند.

ديدار شخصي شيمون پرز از گوگل

در مارس سال 2012، شيمون پرز رييس رژيم صهيونيستي ميهمان  گوگل بود.

به گزارش وب‌سايت صهيونيستي يديعوت آحارانوت؛ گوگل زندگي سه‌بعدي شيمون پرز را به نمايش گذاشت.


گوگل و سانسور مطالب ضد صهيونيستي

اتحاديه ضد افتراي(ADL) رژيم صهيونيستي، وظيفه مبارزه با صهيونيسم‌ستيزي را بر عهده دارد. در سال 2004 از تلاش‌هاي گوگل براي شناسايي وب‌‌سايت‌هاي ضد صهيونيستي تشکر کرد.

سرگي برين در نامه‌اي ADL از يهوديان براي سايت‌هايي که به مخالفت با يهود و بويژه اسراييل مي‌پردازند عذرخواهي کرده و وعده داد که با اين سايت‌ها برخورد خواهد کرد.

آبراهام فاکس‌من، دبير کل اتحاديه ضد افترا در پاسخ به نامه مي‌گويد:‌ ما از گوگل به خاطر شنيدن نگراني‌هاي ما بسيار تشکر مي‌کنيم. گوگل واکنش‌هاي بسياري مناسبي نسبت به شناسايي وب‌سايت‌هاي ضديهودي و کاهش رتب اين سايت‌ها انجام داده است.

گوگل و سازمان‌هاي جاسوسي

پيش‌بيني آينده براي سازمان سيا

Recorded Future Inc، يک شرکت نرم‌افزاري در شهر کمبريج آمريکا است که در حوزه اطلاعات وب و تحليل‌هاي پيش‌بينانه فعاليت مي‌کند. اين شرکت با استفاده از ابزاري با نام موتور تحليلي موقتي، ابزار پيش‌بيني و تحليل را به متخصصين ارائه مي‌کند تا آنها بتوانند با بررسي منابع موجود در اينترنت، و بازياب، اندازه‌گيري و تصويرسازي اطلاعات، شبکه‌ها و الگوها را در گذشته، حال و آينده نشان دهند. نرم افزار اين شركت منابع را تحليل نموده و لينک‌هايي نامرئي بين اسناد ايجاد مي‌کند تا لينک‌هايي که آن‌ها را به يکديگر پيوند مي‌زند و نيز افراد، نهادها و وقايع مربوط به آن‌ها را شناسايي کند. اين شرکت در سال 2008 و توسط فردي به نام کريستوفر آهلبرگ تشکيل يافت و تا نوامبر سال 2011 داراي 20 کارمند بوده است.

گوگل در سال 2010 و سازمان سيا از طريق سرمايه‌گزاري‌ خود يعني Google Ventures، و In-Q-Tel در اين شرکت سرمايه‌گزاري کرده‌اند. التبه اين اولين باري نيست که سيا و گوگل در يک پروژه مشترک سرمايه‌گزاري مي‌کنند. اين کيو تل شاخه سرمايه گزاري سيا که در تکنولوژي‌هاي آتي و سرمايه گذاري مي‌کند در گذشته در شرکتي به نام کي‌هول Keyhole سرمايه گذاري نمود. اين شرکت در سال 2004 توسط گوگل خريداري شد تا از آن به عنوان آغازي براي گوگل‌ارث Google Earth استفاده کرد.

خودروهاي جاسوسي گوگل

سرویس نمای خیابانی گوگل (Street View) که افراد با استفاده از آن می‌توانند در شهرها و نقاط مختلف جهان به طور مجازی پیاده‌روی کنند، بار دیگر جنجال‌آفرین شده است.

تاکنون کشورهای مختلفی با این سرویس مخالفت كرده‌اند.

مردم این کشورها معتقدند فیلمبرداری از محل سکونت آنها و انتشار تصاویر آن در اینترنت، به شدت حریم خصوصی آنان را نقض می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار