تاکتيک‌هاي سرّي آيپک و چمبره آن بر آمريکا

یکی از تاثیرگذارترین گروههای لابی در آمریکا که همواره ادعا کرده اند که هیچ سیاستمدارای را در کابینه های دولت آمریکا ندارند بدون شک لابی رژیم صهیونيستی (آیپک) است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، هیچ رئیس جمهوری در آمریکا نمی تواند بدون اظهار همبستگی جدایی ناپذیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و جلب نظر لابی آیپک در همایش سالانه اش به کاخ سفید راه پیدا کند. 

از هر عضو کنگره آمریکا انتظار می رود که در رای دهی و اظهار نظر از دولت صهیونیستی و اقدامات آن دفاع نمیاد.  

آنچه تحت عنوان "کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل " (آیپک) شناخته می شود در ابتدای عنوان "کمیته صهیونیستی آمریکائی" را داشته از سال 1963 تغییر نام داده است و کار اصلی اش حمایت از دولت صهیونیستی است این کمیته می بایستی طبق قانون آمریکا در فهرست نمایندگان و عوامل خارجی قرار گیرد با این حال تا به امروز دریافت پول از رژیم صهیونیستی را انکار می کند.     
تاکتیک های آیپک چیست؟ این گروه چگونه بر دولت امریکا اعمال نفوذ می کند و چگونه قدرت وتو در سازمان ملل را دارا می باشد؟ چندین سال قبل من دریافتم که کارکرد آیپک چگونه است.  
پس از واقعه یازدهم سپتامبر فضای آمریکا بشدت تغییر کرد. از آن پس دوستان صهیونیست من از هیچ فرصتی برای سرزنش و تحقیر اعراب دریغ نکردند، از دید آنان اعراب در هر حمله و خشونتی چه قبل و چه پس از یازدهم سپتامبر نقش داشته اند. پس از آنکه من دوستی ام را با او قطع کردم، وی برایم چگونگی کارکرد آیپک و اعمال کنترلش بر کنگره را شرح داد.  
چندین سال پیش همین دوست من با نام (مستعار سارا) از نمایندگان ارشد لابی آیپک بوده است. وی مطمئن بود که آمریکا می تواند به زعم او "تروریست های عرب" را که خواهان نابودی رژیم صهیونستی و غرب بودند را از بین ببرد و برایم شرح داد که چگونه جنگ در خاورمیانه زیر نظر آیپک اداره شده است. او از درون این سیستم را می شناخت زیرا جزئی از آن بود.  
.او به من گفت که آیپک ناظر بر هر دور انتخابات ریاست جمهوری در آمریکاست. آیپک برای هر نامزد چه در انتخابات ملی و یا فدرال و منطقه ای مجموعه پرونده ای را دارد که میزان وفاداری آن نامزد به دولت صهیونیستی را مشخص ساخته است.   
اکنون پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سارا وظیفه تعیین وقت ملاقات رئیس جمهور با نمایندگان آیپک را بر عهده خواهد داشت. شاید دیدار نمایندگان مجلس و یا رئیس جمهور با نمایندگان آیپک بیش از 20 دقیقه هم طول نکشد اما عکس های آن دیدار ها گرفته شده و منتشر می شوند. نمایندگان آیپک معمولا در این دیدار ها به مقامات آمریکائی می گویند:"هر چه که در مورد خاورمیانه نمی دانستید را از ما بپرسید و با ما تماس بگیرید، ما هرگونه اطلاعاتی را که نیاز داشته باشید در اختیارتان خواهیم گذاشت. این شماره تلفن ماست و در زمان برقراری تماس شما را راهنمایی خواهند کرد."  
در این دیدارها قانونی تغییر نمی کند، پولی مبادله نمی شود و تهدیدی صورت نمی گیرد. سیاستمداران بی تجربه دستیارانی را دارند که در هر زمان از روز و شب با نمایندگان آیپک تماس بگیرند آنان پاسخگوی پرسش های آنان در مورد جهان عرب خواهند بود.  
وی به من گفت که انان 24 ساعته پاسخگوی مقامات امریکایی هستند و هزینه سفرهای آنان به رژیم صهيونیستی را پرداخت می کنند تا به آنان آسیب های وارده بر صهیونیست بر اثر عملیات "تروریستی" فلسطینیان را نشان دهند. در جریان این سفر هاست که اعضای لابی صهیونیستی آیپک صدها هزار دلار پول به عنوان "هدیه" به نمایندگان مجلس در آمریکا پول داده اند.  
شواهد نشان داده اند که در صورت حمایت شدیدتر، نمایندگان آمریکائی از منافع رژیم صهیونیستی، پول بیشتري نسبت به قبل به آنان پرداخت شده است.  
ابراز اتحاد و همبستگی بیشتر نمایندگان با آن رژیم سود بیشتری را برایشان به همراه خواهد داشت. بدون وجود لابی های قدرتمند عرب و یا گروههای مسلمان، آیپک به قدرتمندترین لابی تبدیل شده است که در مورد خاورمیانه نظرش بر سیاستگذاری های آمریکا غلبه دارد زیرا انان دائما در دسترس هستند، آماده تامین حمایت هستند و از ابراز هرگونه نظر و ارزیابی ای برای آمریکایی ها کوتاهی نکرده اند. آنان سازماندهی خوبی دارند و خوب پول خرج می کنند اما در مقابل حرفهای مهمل و بیهوده بسیار می زنند.  
 
 
دوست من گفت: "پس از هر دور دیدار اعضای آیپک با نمایندگان آمریکائی آنان یادآور می شوند که هر زمانی که آمریکائی ها بخواهند در دسترس خواهند بود.  
وی افزود:"ما در مقابل آمریکائی ها مودب، وفادار و منظم هستیم." وی این رفتار را دلیلی بر به زعم خود شکست ناپذیری لابی صهیونیستی در آمریکا می دانست.  
وی ادامه داد که نمایندگان آیپک در دیدار های سوم به بعد خود به نمایندگان آمریکائی پول می دهند اما این کار را مستقیما انجام نمی دهند زیرا مغایر با قانون آن کشور است. در عوض نمایندگان آیپک با قراری دوستی خانوادگی، به نمایندگان آمریکائی کمک می کنند. برای مثال برای آنان امکان تحصیل تحصیل و شغلی خوب برای فرزندان شان را فراهم می کنند.   
آیپک با ارائه چنین کمک هایی انتظارات زیادی از نمایندگان امریکائی نیز دارد. نمانیدگان آمریکا می دادند که اگر به نفع رژیم صهیونیستی رای ندهند و برای آن رژیم صحبت نکنند عایدی هنگفت شان قطع می شود.  
آیپک از تاکتیکی سخت استفاده می کند اما آن را به شیوه ای نرم بکار می برد و آن نیز طرح مسائل تبلغیاتی و تهدید در چندین دهه گذشته بوده است. آنان در دهه 40 میلادی دیدند که نمی توانند بر دولت انگلیس در آن زمان تاثیر گذارند، بنابراین لابی صهیونیستی از آن زمان به بعد توجه را معطوف تاثیرگذاری بر کنگره آمریکا نمود زیرا می دانست که آنان را براحتی می تواند اغوا کند.  
مولتی میلیون دلارهايی که لابی صهیونیستی آیپک به نمایندگان کنگره و سنا می پردازد باجی است که برای جلب حمایت آمریکا به ان کشور می دهد. از این طریق رژیم صهیونیستی به نقض حقوق بین الملل ادامه می دهد و اراضی فلسطینی را مورد اشغالگری و غارت قرار داده است، به محاصره غیر قانونی فلسطینیان دست زده و علیه شهروندان بی گناه فلسطینی دست به بمباران و جنایت زده است. تنها بدیل پایان دادن به این روند سیاسی است.    

برچسب ها: آمریکا ، لابی ، آیپک ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار