پژمان‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اکران برخي فيلم‌ها جای سوال دارد‌/ اگر لازم باشد وزیر را استیضاح مي‌كنيم

مسئول کارگروه هنر و رسانه مجلس با بیان اینکه وزارت فرهنگ هم متولی و هم ناظر حوزه فیلم و سینما است،‌ گفت: در چنین شرایطی قطعا بحث نظارتی بی‌معنی خواهد بود؛ کمیسیون فرهنگی به شدت پیگیر این مسئله بوده و اگر لازم باشد تا استیضاح وزیر فرهنگ نیز پیش خواهيم رفت.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فیلم در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مخصوصا معاونت سینمایی درست نبوده و خوب عمل نکرده است.

وی افزود: طي سال‌هاي اخير، اکران برخي فيلم‌ها جای سوال دارد و وزارت فرهنگ باید پاسخ بدهد که با استناد به چه ملاکی اقدام به ارائه مجوز چنین فیلم‌هایی کرده است.

مسئول کارگروه هنر و رسانه مجلس خاطرنشان كرد: کمیسیون فرهنگی به شدت پیگیر این موضوع بوده و علت این همکاری را واکاوی کرده است.

پژمان‌فر به صورت مصداقی به فیلم «یک خانواده محترم» اشاره کرد و گفت:‌ بنده این فیلم را دیده‌ام که ایرادهای اساسی دارد و باید مسئولان دخیل در این فیلم عزل شده و عذرخواهی کنند.

نماینده مشهد و کلات در ادامه تصریح کرد: هیچ توجیهی در این زمینه وجود ندارد و معاون وزیر فرهنگ باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: ضعف نظارت و عدم مسئولیت‌پذیری مسئولان از مهم‌ترین‌ عواملی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در یکی دو سال اخیر به این سمت کشانده است.

پژمان‌فر با بیان اینکه وزارت فرهنگ هم متولی و هم ناظر حوزه فیلم و سینما است،‌ گفت: در چنین شرایطی قطعا بحث نظارتی بی‌معنی خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: باید به جای چندین شرکت سینمایی، دو سه شرکت محدود سینمایی وجود داشته باشد تا به راحتی بتواند پاسخگو باشد.

مسئول کارگروه هنر و رسانه مجلس در خاتمه تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی نسبت به این موضوع حساس بوده و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر لازم باشد تا استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیش خواهیم رفت.
انتهای پیام/

برچسب ها: پژمان ، فیلم ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار