تبريز/

10 هزار تراکتور ایرانی مزارع دنیا را شخم می‌زنند

مدیرعامل شرکت تراکتور سازی ایران گفت: برنامه‌ریزی تولید تراکتور برای سال‌جاری 30 هزار دستگاه است که از این تعداد 10 هزار دستگاه به خارج از کشور صادر خواهد شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  ابوالفتح ابراهیمی صبح امروز در حاشیه بازدید هیئت ارمنستانی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه صادرات تراکتور به ارمنستان با افت و خیزهایی روبه‌رو بوده و به شکل منظم محصول ما به این کشور صادر نشده است، اظهار کرد: امیدواریم این بازدیدها به ایجاد همکاری طولانی مدت بیانجامد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا نقش سازنده‌ای در ایجاد همکاری‌های مابین ایران و ارمنستان داشته باشیم با اشاره به تنوع محصولات تولیدی این مجموعه گفت: مدل‌های مختلف تراکتور شامل سه تا شش سیلندری و با قدرت 35 تا 110 اسب بخار در این مجموعه تولید می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه این تراکتورها با کاربری‌های متنوع و با سوخت حداقلی به خصوص برای مناطق کوهستانی بسیار مناسب هستند، افزود: برخی از ابزارهای مخصوص در کشور ارمنستان تولید می‌شود و امیدواریم با تعامل ایجاد شده صادرات این محصول به مجموعه تراکتورسازی ایران با سهولت انجام شود.

مدیر عامل شرکت تراکتورسازی ایران از رایزنی‌های مورد نیاز برای ارتباط بین بانکی طرفین خبر داد و گفت: در این راستا بانک‌هایی از طرف دو کشور برای ایجاد همکاری و خرید و فروش تراکتور  انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در شرایط موجود نه تنها تولید خود را کاهش نداده است، بلکه 30 درصد نیز افزایش تولید داشته است، ادامه داد: هم‌ اکنون بیش از 90 درصد قطعات مورد نیاز این مجتمع صنعتی در داخل کشور تولید می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه تراکتورسازان به رکوردشکنی جدیدی در زمینه تولید دست یافتند و توانستیم رکورد تولید روزانه 113 دستگاه تراکتور را ثبت کنیم، ادامه داد: برنامه‌ریزی تولید تراکتور برای سال‌جاری 30 هزار دستگاه است که از این تعداد 10 هزار دستگاه به خارج از کشور صادر خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه قیمت و کیفیت حرف اول را در بازار تراکتور می‌زنند، افزود: ما از اعلام این مطلب بسیار خوشحالیم که تراکتورسازی ایران با تکیه بر دانش داخلی از نظر قیمت و کیفیت نسبت به دیگر کشورهای تولید کننده تراکتور برتر است.

وی با بیان اینکه تولید تراکتور در تراکتورسازی ایران بر اساس درخواست و نیاز بازار صورت می‌گیرد و در حال حاضر سه نوع تراکتور ای.تی.ام399 ،ای.تی.ام 285 و ای.تی.ام240 را در دو نوع تک و دو دیفرانسیل به عنوان محصول اصلی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارائه می‌کنیم، افزود: تراکتورسازی ایران با هدف پاسخگویی به نیازهای بخش مکانیزاسیون کشاورزی، تراکتورهای جدیدی را هم تولید و عرضه می‌کند که برای مثال می‌توان به تراکتورهای ای.تی.ام299، ای.تی.ام800، ای.تی.ام1000، ای. تی.ام 1050، ای.تی.ام475 و ای.تی.ام 485 اشاره کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه با ایجاد مرکز تست تراکتورسازی ایران در سال 91 در واقع نخستین مرکز تست و استاندارد تراکتور، خودرو، موتورسیکلت و ماشین‌های راه‌سازی در شمال‌غرب کشور ایجاد شده است، افزود: مرکز تست تراکتورسازی ایران در آینده نزدیک علاوه بر اجرای فرآیندهای تست و تایید محصولات تراکتورسازی ایران به عنوان یک شرکت همکار و نماینده موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، جوابگوی نیاز کشور و منطقه به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تست و استاندارد کشور خواهد بود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.