گلستان /

ساماندهی آبزی پروران گلستانی در قالب تعاونی های آبزی پروری

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان از ساماندهی تولید کنندگان شیلاتی استان در قالب 6 تعاونی آبزی پروری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ "سید اکبر علیمحمدی" افزود: این شش تعاونی تعداد 243 نفر افراد حقیقی و حقوقی که از تولیدکنندگان عمده محسوب می شوند، را تحت پوشش قرار داده اند.

به گفته وی، در حال حاضر سه تعاونی ماهیان گرمابی، 2 تعاونی ماهیان سردآبی و یک تعاونی مربوط به ماهیان زینتی در استان فعال هستند و 100 درصد فعالان آبزی پروری استان را تحت پوشش قرار داده اند.

علیمحمدی با اشاره به میزان تولید این تعاونی ها، گفت: در سالجاری پیش بینی تولید تعاونی های گرمابی استان حدود 17 هزار و 500 تن ، سردآبی حدود 340 تن و ماهیان زینتی دو میلیون و 200 هزار قطعه می باشد.

وی با بیان اینکه درآمد ناخالص حاصل از تولید انواع ماهیان گرمابی استان 54 میلیارد تومان می باشد، تصریح کرد: درآمد حاصل از ماهیان سردآبی حدود دو میلیارد و 720 میلیون تومان و ماهیان زینتی بیش از یک میلیارد تومان می باشد.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان افزود: استان گلستان جایگاه چهارم کشور را در تولید انواع آبزیان گرمابی به خود اختصاص داده است و بعد از استان های مازندران، گیلان و خوزستان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دو مرکز پرورش ماهیان خاویاری در حال ساخت است که یکی با ظرفیت 25 تن گوشت و یک و نیم تن خاویار در مرحله ساخت و پرورش و دیگری با ظرفیت 75 تن گوشت و 5 تن خاویار در مرحله تسهیلات بانکی می باشد.

علیمحمدی افزود: همچنین اخیراً یک فقره موافقت اصولی در زمینه تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت 500 هزار قطعه و یک فقره موافقت اصولی در زمینه پرورش انواع ماهیان خاویاری با ظرفیت 1000 تن گوشت و 30 تن خاویار از سوی شیلات ایران برای استان گلستان در سواحل شهرستان ترکمن صادر شده است./س

برچسب ها: ماهی ، آبزی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.