یک کارشناس مسائل هسته ای:

سناريوي تبليغاتي گروه 1+5 مانع نتیجه‌گیری در مذاکرات است

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر اراده جدي براي مذاکرات نتيجه بخش وجود داشته باشد راه حل آن روشن و بدون ابهام است، اما اگر گروه 1+5 به دنبال ایجاد سناريوي تبليغاتي باشد مذاکرات بي‌ نتیجه باقي‌خواهد ماند.

مهدي فضايلي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات جمهوري اسلامي ايران با گروه 1+5 گفت: مواضع گروه 1+5 مدام در حال تغییر است، در حالی که مواضع جمهوري اسلامي ايران از ابتدا به صورت روشن و شفاف اعلام شده است.

وي با بيان اينکه طي آخرين مذاکرات جمهوری اسلامی ايران مراحل مختلف طرح خود را براي نتيجه‌گيري سودمند از مذاکرات اعلام کرده است، ادامه داد: با وجود اینکه مواضع ايران همواره کاملا روشن بوده اما مواضع گروه 1+5 طی اين سال‌ها دستخوش چرخش‌هاي بسياري شده است.

 
فضايلي افزود: اختلافات ميان اعضاي گروه 1+5 و تغيير در شرايط سياسي بعضي از اين کشورها مي‌تواند یکی از دلايل تغيير در مواضع اين گروه باشد که سبب شده مذاکرات به صورت نتیجه بخش انجام نشود.
 
وي با تاکيد بر اينکه براي مذاکراتي مثبت و سازنده طرفين نبايد همچون گذشته عمل کنند ، تصریح کرد: مراحل طرحي که از سوي ايران ارائه شد سازنده بوده و طرفين مذاکره بايد به آن توجه کنند چراکه در این طرح تمامی زوایا مورد توجه قرار گرفته است.
 
این کارشناس مسائل هسته ای در پایان یادآور شد: اگر اراده جدي براي مذاکرات نتيجه بخش وجود داشته باشد راه حل آن روشن و بدون ابهام خواهد بود اما اگر گروه 1+5 به دنبال ایجاد سناريوي تبليغاتي باشد مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار