هنوز هم مي‌شود به شيوه‌هايي ساده‌تر شرايط را بهبود بخشيد و به تدريج كمي از اضافه وزن را كاهش داد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ حتما لازم نیست که از رژیم های غذایی دشوار و فشرده استفاده کنید.راه حل های ساده تری وجود دارد که در عین حال که باور نکردنی هستند کارایی بسیار دارند.

براي كاهش وزن موفق و بدون رژيمي دشوار، بايد نكاتي را در نظر داشته باشيد:

آرام بخوريد: براي هر وعده غذايي زماني خاص اختصاص دهيد. از امروز برنامه‌اي جديد براي غذا خوردن داشته باشيد و حداقل 20 دقيقه براي هر وعده غذايي وقت بگذاريد. هرچقدر آرام‌تر غذا بخوريد، بهتر است. فراموش نكنيد آهسته غذا خوردن، بهترين شيوه براي كاهش وزن بدون داشتن رژيمي سخت است.

بيشتر بخوابيد:يك ساعت خواب اضافه در هر شب، كمك مي‌كند تا در طول يك سال وزن فرد حدود 7 كيلوگرم كاهش يابد. وقتي خواب جايگزين اوقات بيكاري و ناخنك زدن‌هاي بي‌مورد مي‌شود، مي‌تواند به راحتي كالري دريافتي را كاهش دهد.

سبزيجات بيشتري بخوريد:با اين كار مي‌توانيد مقدار بيشتري بخوريد ولي چندان با مشكل اضافه وزن روبه‌رو نشويد. مقدار زياد فيبر و آب موجود در ميوه‌ها و سبزيجات با ميزان كم كالري موجود، مي‌تواند فرد را سير كند.

سبوس مصرف كنيد: غلات سبوس‌دار را فراموش نكنيد. غلات كامل مي‌تواند بدون اين‌كه خيلي متوجه باشيد، باعث كاهش وزن شما شود. اين مواد غذايي كمك مي‌كند با دريافت مقدار بسيار كمتري كالري احساس سيري كنيد.

سوپ بخوريد: اگر بتوانيد در يكي از وعده‌هاي غذايي سوپي خوشمزه با آب گوشت تهيه كنيد و تنها آن را بخوريد، با دريافت ميزان كمتري كالري سير خواهيد شد. همچنين خوردن مقدار كمي سوپ پيش از غذا به شما كمك مي‌كند تا بيشتر احساس سيري داشته باشيد و در نتيجه كمتر غذا بخوريد.

مصرف غذاهای فیبر دار را در اولویت قرار دهید:خوردن غذاهای گیاهی مانع از چاق شدن می شوند. دلایل متفاوتی در رابطه فیبر و مصرف سبزیجات وجود دارد؛ اما یکی از مهمترین آنها، وجود فیبرها در حبوبات و گیاهان است. باقلا،‌ سوپ عدس، لوبیای پخته شده و سایر غذاهای طبخ شده با حبوبات، سرشار از فیبر هستند و موجب تسهیل حرکات روده کوچک می شوند.

كمتر بيرون غذا بخوريد:

غذای خانه را ترجیح دهید:حداقل پنج روز در هفته را در خانه غذا بخورید. پختن غذا آسان تر از آن است که فکر می کنید. مرغ، سبزیجات، لوبیا، کاهو و ماهی را جایگزین غذاهای چرب و ناسالم رستوران ها کنید.

مقدار غذا بايد كنترل شود: يكي از بهترين عادت‌هاي افراد لاغر، خوردن مقدار متوسطي غذا در هر وعده است. البته طبق نظر متخصصان پس از چند مرتبه اندازه گرفتن مقدار غذا، از دفعات بعد مي‌توانيد به صورت خودكار تنها همان مقدار غذا را برداريد.

نکته: با رعايت اين اصول مي‌توانيد به تدريج و بدون رژيمي سخت و غيرقابل تحمل وزنتان را كاهش دهيد. ولي فراموش نكنيد براي كاهش يافتن سريع‌تر وزن، نبايد در هيچ يك از اين كارها زياده‌روي كرد. همچنين بهتر است هر وقت به هدف خود نزديك مي‌شويد و وزنتان كاهش مي‌يابد، خودتان را تشويق كنيد و به اين شيوه ادامه دهيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار