تبریز/ با اجراي 25 طرح ميراث فرهنگي و گردشگري در سال 91 ؛

ارزش سرمايه گذاري طرح هاي میراث فرهنگی و گردشگري اهربیش از 15 ميليارد ريال است

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي خبر داد: ارزش سرمايه گذاري طرح هاي گردشگري و مرمتي ميراث فرهنگي در دست اجراي شهرستان اهر به بيش از 15 ميليارد ريال مي رسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي با اعلام اين خبر افزود: اين ميزان اعتبار و سرمايه گذاري براي تكميل و اجراي 25 طرح گردشگري و ميراث فرهنگي است .

محمدي تشريح كرد: مسجد جامع اهر يكي از بزرگترين طرح هاي مرمتي اين شهرستان است كه با اعتبار ملي بالغ بر 3 ميليارد ريال در حال مرمت است که به زودی آماده بهره برداري مي شود.

وي اتمام مرمت و بازسازي بازار تاريخي اهر را که در اثر زلزله آذربایجان شرقی آسیب جدی دیده بود ديگر پروژه مرمتي اين شهرستان خواند و گفت: براي مرمت اين بازار بيش از 10 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است که جزو افتخارات تاریخ مرمت کشور محسوب می شود و مراسم رونمایی از اتمام این پروژه با حضور معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شد .

محمدي شهرستان اهر را داراي آثار تاريخي و منحصر بفرد خواند و گفت: اهر جاذبه هاي تاريخي و گردشگري فراواني دارد كه گردشگران بسياري را به خود مي كشاند اما براي بالا بردن مدت اقامت اين گردشگران در شهرستان بايد نسبت به توسعه و افزايش هتل هاي اين منطقه اقدام كرد.

عضو شوراي مشورتي گردشگري كشور تصريح كرد: طبق برنامه ريزي ها و نيازسنجي هاي صورت گرفته، تا 30 سال آينده شهرستان اهر دست كم به 10 هتل مجهز نياز خواهد داشت.

محمدي با تاكيد بر اينكه بخش خصوصي بايد به صورت جدي تري وارد بحث احداث امكانات اقامتي و تاسيسات گردشگري در اهر شود، افزود: اگر بخواهيم از ورود گردشگر به منطقه منفعتي براي شهرستان و استان حاصل شود، بايد امكاناتي را فراهم كنيم تا گردشگر براي آنها هزينه كند.

وي با تاكيد بر لزوم توسعه مشاغل مرتبط با گردشگري در اهر اظهار داشت: سرمايه گذاري هاي خوبي از سوي دولت طي سال هاي اخير در اين شهرستان انجام شده و اهر اكنون نيازمند ورود جدي بخش خصوصي است تا فضاهايي نظير باغ ها، سفره خانه هاي سنتي، كافي شاپ، هتل و مهمانپذيرها در آن ايجاد شود. /س

 

برچسب ها: میراث ، سرمایه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.