نشان مرسدس بنز در حالي در مکان سوم قرار دارد که از قديمي ترين نشان هاي صنعت اتومبيل سازي به شمار مي رود؛ نشاني که سال ها ارزش خود را نه تنها حفظ کرده بلکه بر آن افزوده است. ستاره سه گوش مرسدس بنز را همه مي شناسند. اين ستاره نشان دهنده حكومت و سيطره اين شرکت بر زمين، دريا و آسمان است. اين لوگو در سال ۱۹۰۹ ابتدا در دايملر ديده شد و سپس در سال ۱۹۲۶ با تاج افتخار بنز ترکيب شد تا نشان دهنده اتحاد دو شرکت باشد

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران يکي از دارايي هاي شرکت ها، ارزش برند آن هاست. بسياري از مشتريان نيز يک کالاي صنعتي را به دليل اعتبار برند و نشان تجاري آن مي خرند بارها هم پيش مي آيد يک محصول تنها به دليل شهرت برندش حتي اگر از رقيب از نظر فني پايين تر باشد بهتر فروش مي رود. ارزش برند در جهان خودرو هم وضعيت مشابهي با بيشتر محصولات صنعتي دارد.
در تازه ترين بررسي سالانه ارزش مارک هاي جهان، ب ام و با پيشي گرفتن از تويوتا به عنوان باارزش ترين مارک خودرو جهان معرفي شد. در اين بررسي که توسط موسسه ميلوارد براون انجام و در آن ۱۰۰ مارک برتر جهان مشخص مي شود، رتبه مرسدس بنز، فولکس واگن و آئودي هم نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

پيتر والش، يکي از مديران موسسه ميلوارد براون مي گويد: ب ام و توانسته تفاوت هايش با ديگر رقبا را به خوبي به مشتري منتقل و با «محصولي بسيار خوب» بر اين پيام تاکيد کند. والش گفت: ب ام و به عنوان يکي از مارک هاي بزرگ جهان، توانسته در بازاري به شدت رقابتي، در بلندمدت آن چه به طور معنا دار درباره اين مارک متفاوت است را حفظ کند.
آرم گرد بي ام و نشان دهنده يک ملخ هواپيماي در حال گردش است که بخش آبي آن آسمان را در ذهن متبادر مي کند. شرکت Bayerische Motoren Werke قبل از جنگ جهاني دوم توليدکننده موتور هواپيما بوده است و نشان بي ام و هم به همين دليل شبيه يک پروانه هواپيماست. رقابت ب ام و با تويوتا براي کسب اين مقام بسيار نزديک است.
تويوتا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ باارزش ترين مارک خودرو جهان بود اما ب ام و توانست اين مقام را در سال ۲۰۱۰ از آن خود کند. ولي تويوتا سال گذشته دوباره رتبه اول را پس گرفت. در نظر اول لوگوي شرکت خودروسازي تويوتاي ژاپن که طي سال جاري به بزرگ ترين خودروساز جهان تبديل شده است، شبيه يک گاوچران است که کلاه بزرگي
بر سر گذاشته است، اما در واقع اين لوگو سه شکل بيضي است که قلب مشتري، قلب محصول و پيشرفت هاي تکنولوژيکي و فرصت هاي بي حد و مرز تويوتا را ترسيم مي کند.
گذشته از تويوتا چند نشان تجاري ديگر هم در ميان معروف ترين برندهاي اتومبيل همچنان حضور دارند. با اين كه بلاهاي طبيعي در آسيا بر ارزش هوندا، نيسان و لسکوس هم تاثير منفي گذاشته است، اما هر سه مارک در بين ۱۰مارک بار ارزش جهان باقي ماندند.
مرسدس بنز، فولکس واگن و آئودي هم توانستند با کسب موفقيت در بازارهاي آسيا و به خصوص چين موقعيت مارک خود را در جدول بهتر کنند.
نشان مرسدس بنز در حالي در مکان سوم قرار دارد که از قديمي ترين نشان هاي صنعت اتومبيل سازي به شمار مي رود؛ نشاني که سال ها ارزش خود را نه تنها حفظ کرده بلکه بر آن افزوده است. ستاره سه گوش مرسدس بنز را همه مي شناسند. اين ستاره نشان دهنده حكومت و سيطره اين شرکت بر زمين، دريا و آسمان است. اين لوگو در سال ۱۹۰۹ ابتدا در دايملر ديده شد و سپس در سال ۱۹۲۶ با تاج افتخار بنز ترکيب شد تا نشان دهنده اتحاد دو شرکت باشد. فرم جديد لوگوي مرسدس بنز که شامل دايره اي دور ستاره است براي اولين بار در سال ۱۹۳۷ طراحي و برگزيده شد. گذشته از حضور نشان هاي آلماني، امريکايي و ژاپني حضور يک کره اي در ۱۰ نشان برتر کمي باعث تعجب است.
هيوندايي با کسب مقام نهم، اولين خودروساز کره اي شد که به جمع ۱۰مارک با ارزش خودرو جهان پيوسته است. استراتژي هيوندايي در ارائه کيفيت همراه با قيمت کمتر از خودروساز هاي لوکس رمز موفقيت اين کارخانه کره اي بوده است.
در سال ۲۰۱۲ اپل با ارزش ۱۸۲ ميليارد و ۹۰۰ ميليون دلار براي دومين سال پياپي به عنوان باارزش ترين مارک جهان معرفي شده است. بعد از آن IBM با ارزش ۱۱۶ ميليارد دلار دوم و گوگل با ۱۰۷ ميليارد و ۹۰۰ ميليون دلار سومين مارک هاي باارزش جهان است.
موسسه ميلوارد براون ارزش هر مارک را با نظرسنجي از بيش از يک ميليون مصرف کننده از سراسر جهان و تحليل اطلاعات مالي و موقعيت تجاري هر شرکت تعيين مي کند.






منع خبر:اقتصاد ایران آنلاین
برچسب ها: خودرو ، جدید ، بهترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۵۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۱
برند برتر فقط و فقط سایپا و ایران خودرو
آخرین اخبار